صدور گواهی پایان تحصیلات ابتدایی در پایه ششم

به گزارش افکار نیوز ،فاطمه قربان در گفتوگو با ايسنا ، اظهار كرد: در حال حاضر شوراي عالي آموزش و پرورش نحوه برگزاري امتحانات پايه ششم ابتدايي را بررسي ميكند و با توجه به اين كه پايه ششم اتمام يك مقطع و ورود به مقطع جديد تحصيلي است، درباره برگزاري امتحانات هماهنگ يا سراسري در پايان پايه ششم ابتدايي هنوز به جمعبندي نهايي نرسيدهايم و منتظر نظر و مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش هستيم.



وی تصریح کرد: با توجه به این که امسال ساختار نظام آموزشی کشور تغییر می‌کند و یک سال به مقطع ابتدایی افزوده شده، از سال تحصیلی جدید گواهینامه پایان تحصیلات دوره ابتدایی، شش ساله خواهد بود.



قربان درباره محتوای دروس پایه ششم ابتدایی نیز گفت: دانش آموزان این پایه همان تعداد و عناوین کتاب‌های دوره پنجم را آموزش می‌بینند و تنها دو کتاب «تفکر پژوهش» و «کار و فناوری» به این پایه اضافه شده و هدف اصلی تعریف این دروس در پایه ششم تقویت مهارت‌های زندگی در دانش ‌آموزان است.



معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش همچنین از پوشش ۹۰ درصدی مدارس ابتدایی در نوبت صبح از سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: سال گذشته ۸۵ درصد از مدارس ابتدایی در نوبت صبح فعالیت داشتند و امسال تلاش می‌کنیم این رقم را به ۹۰ درصد برسانیم.



به گفته وی، در حال حاضر با ساماندهی فضاهای آموزشی و نیروی انسانی، بخش اعظمی از مدارس ابتدایی به نوبت صبح منتقل شده‌اند و از لحاظ نیروی انسانی نیز، مقطع ابتدایی هیچ گونه مشکلی ندارد و کلاس‌های ضمن خدمت معلمان پایه دوم تا ششم ابتدایی در حال برگزاری است.