کلاهبرداران مامورنما دستگیر شدند

به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس ،از جنوب استان تهران بهنقل از روابطعمومی فرماندهی انتظامی شرق استان تهران، احمد کمانکش از شناسایی و دستگیری دو کلاهبردار حرفهای در شهرستان ورامین خبر داد و گفت: در پی شکایت فردی از دو نفر به نامهای مصطفیـ ت و ابوالفضلـ ت به اتهام کلاهبرداری، با توجه به اهمیت موضوع اکیپی از کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری مسئول رسیدگی به پرونده شدند.

رئیس پلیس آگاهی ویژه شرق تهران اظهار داشت: ماموران با انجام تحقیقات جامع و گسترده دریافتند که متهمان با جعل عنوان مأمور اداره بازرگانی و مأمور نیروی انتظامی با برنامه‌ریزی قبلی و نقشه حساب شده با ارائه دو فقره چک هر کدام به مبلغ ۸۰ میلیون ریال قصد خرید آهن آلات از شاکی را داشتند که مقرر می‌شود پس از پرداخت نخستین چک معامله انجام گیرد که در این ارتباط در فاصله وصول نخستین چک، متهمان به مغازه مراجعه و متهم ردیف اول با عجز و ناله به بهانه بیماری مادرش تقاضای مبلغی وجه نقد را می‌کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شاکی که فریب حیله کلاهبرداران را خورده بود پس از پرداخت ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال وجه نقد به بانک مراجعه و متوجه می‌شود متهمان با مدارک فرد دیگری اقدام به افتتاح حساب کرده و از افراد مختلف کلاهبرداری و به مکان نامعلومی گریخته‌اند.

به گفته این مقام مسئول، در ادامه کاراگاهان با انجام اقدامات فنی و پلیسی و جمع‌آوری مستندات و دلائل کافی سرنخی از مخفیگاه متهمان به‌دست آورده و با اعزام تیم عملیات ویژه پلیس آگاهی کلاهبرداران دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی ویژه شرق تهران تاکید کرد: متهمان در بازجویی‌ها به دریافت دسته چک با مدارک فرد دیگری و کلاهبرداری‌های مشابه در سطح شهر قرچک‌ ورامین و … معترف شدند.