به گزارش افکار نیوز،قاسم خواجه در گفتوگو با ایسنا، بيان كرد: پس از برگزاري همايش ملي خليج فارس، برگزاري نمايشگاه و جشنوارهي توانمنديهاي دريايي در حوزهي گردشگري، تشكيل كارگروه گردشگري دريايي و انتخاب استان بوشهر بهعنوان قطب گردشگري دريايي در كشور، اعتبار اوليهاي حدود سهميليارد و ۷۰۰ميليون تومان برآورد شد تا بزرگترين اسكلهي تفريحي كشور ساخته شود.

وی با اشاره به این‌که پیمانکار ساخت این اسکله انتخاب شده و اکنون کار در مرحله‌ی تجهیز کارگاه است، ادامه داد: ‌ این اسکله‌ی تفریحی ۲۲۰ متر طول و ۱۵ متر عرض دارد و با شمع فلزی و عرصه‌ی چوبی ساخته خواهد شد.

به گفته‌ی او، امسال برای فاز نخست این پروژه، قراردادی با اعتبار یک‌میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان بسته شده است.

خواجه همچنین اظهار کرد: در این اسکله‌ی تفریحی، امکان پیاده‌روی‌، ماهی‌گیری، جت‌اسکی، ‌ استفاده از رستوران و بوفه و نیز پهلو گرفتن قایق‌های تفریحی فراهم خواهد بود.

او ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است تا حدود ۹۰ متر از اسکله در طول شش‌ماه به پایان برسد. مقامات استان نیز برای تأمین اعتبار قول مساعد داده‌اند. به این ترتیب تلاش می‌کنیم تا پایان سال آینده، این پروژه تکمیل شود.

به گفتهي خواجه، استانداري بوشهر و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري پيگيري ميكنند تا اسكلهي تفريحي بوشهر در كنار ديگر پروژههاي بزرگ كشور در فهرست مهر ماندگار قرار گيرد.