ازنوشیدن چای پررنگ دروعده سحری خودداری کنید

به گزارش افکار نیوز،مژگان خطیبی در گفتوگو با ایسنا ،در خصوص نوشيدن مایعات فراوان در وعده سحري برای جذب بیشتر آب در روز اظهار کرد: نوشيدن نوشابههای گازدار در ماه مبارك رمضان توصیه نمیشود، چون سبب تحریک معده بهويژه در افراد مبتلا به التهاب معده میشود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به تغذیه سالم و منطقی در ماه مبارک رمضان، افزود: به‌هنگام افطار بهتر است مایعات گرم نوشیده شود و از باز کردن روزه با آب سرد و یا نوشابه پرهیز. آب، شیر گرم و یا چای کم‌رنگ بهترین نوشیدنی برای افطار است.

به گفته خطیبی، بهتر است روزه‌داران، روزه خود را با نوشیدن چای کم‌رنگ به همراه خرما یا شیر افطار کنند.

کارشناس تغذیه با اشاره به قرار گرفتن ماه مبارک رمضان در ماه مرداد و اوج گرما، گفت: مصرف میوه و سبزیجات در این ماه کمبود آب بدن را جبران می‌کند.

وی تصریح کرد: میوه و سبزیجات سرشار از آب هستند و مصرف آنها علاوه بر تامین آب مورد نیاز بدن، ویتامین‌های بدن را نیز تامین می‌کند.

خطیبی تاکید کرد: چون میوه و سبزیجات حاوی مقادیر فراوانی از املاح و ویتامین‌ها هستند از این‌رو وعده افطار و شام باید به‌گونه‌ای تنظیم شود که میوه و سبزیجات به مقادیر کافی در آنها گنجانده شود از این‌رو بهتر است پس از صرف شام تا پیش از خواب میوه استفاده شود.

كارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشكی كرمان خاطر نشان کرد: با توجه به این كه در ماه مبارك رمضان فرد روزهدار ۱۶ ساعت گرسنگی را تحمل میكند، بهتر است روزهداران مواد غذایی را مصرف كنند كه نیاز بدنشان را در طول روز تامین كنند.