به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، سرهنگ عباسعلی محمدیان ظهر چهارشنبه در این رابطه اظهار داشت: هفتمین مرحله از طرح کنترل واحدهای صنفی خرید، فروش و اوراقچی قطعات دست دوم خودرو در قالب طرح برخورد با مالخران و فروشندگان رینگ و لاستیک نو و دست دوم متخلف با حضور مشترک تیمهای عملیاتی پلیس آگاهی، پلیس امنیت عمومی، پلیس پیشگیری و یگان امداد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ آغاز شد.

وی گفت: در این طرح صنف خرید و فروش رینگ و لاستیک و آپاراتی ها تحت کنترل و نظارت قرار خواهد گرفت که در مورد محدوده این طرح می شود به مناطقی همچون خیابانهای امیرکبیر و محدوده های مرکزی شهر تهران اشاره کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران در ادامه تاکید کرد: متصدی واحد صنفی مربوطه بایدهنگام فروش رینگ و لاستیک نو و دست دوم، مدارک و مستندات محل تامین، خرید و فروش و مدارک گمرکی و کد ردیابی " طرح شبنم " را ارائه نماید در غیر این صورت مسئول بوده و به ظن مال سرقتی، اموال داخل مغازه او توقیف و برخورد قانونی با فروشنده نیز به عمل می آید.

وی یادآور شد: واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب که تا کنون نسبت به اخذ پروانه کسب اقدام ننموده اند می بایست در اسرع وقت پس از طی مراحل قانونی پروانه کسب و مجوز فعالیت صنف مربوطه را دریافت نمایند، در غیر این صورت برابر ماده ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی ماموران نیروی انتظامی تهران بزرگ موظف هستند با واحد های صنفی فاقد پروانه کسب برخورد و از ادامه فعالیت این گونه واحدها ممانعت شد.

سرهنگ محمدیان با اشاره به اینکه یکی از نکات قابل توجه در اجرای طرح مذکور، طرح برخورد با فروشندگان لاستیکهای غیر استاندارد است، خاطر نشان کرد: در این طرح با فروشندگانی که لاستیکهای دست دوم را از شهروندان، افراد و یا سارقین خریداری کرده و پس از شستشو، واکس زدن و تجدید آج های لاستیک، آن را به اصطلاح بازسازی کرده و در قالب لاستیک نو به فروش می رسانند برخورد قانونی خواهد شد.

وی در این خصوص با اشاره به پلمپ حدود ۸۰ واحد صنفی متخلف در مرحله پیشین برخورد با فروشندگان رینگ و لاستیک مسروقه، گفت: استفاده از لاستیکهای مستعمل بازسازی و تعمیر شده در حکم استفاده از لاستیکهای غیر استاندارد است و می تواند خطرات جانی و مالی برای راننده، سرنشین و البته موجب آسیب دیدن خودرو خواهد شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان به شهروندان توصیه کرد: شهروندان تهرانی در نظر داشته باشند ضمن اینکه از خرید و استفاده این گونه لاستیکهای غیر استاندار پرهیز می نمایند در صورت مشاهده فروش اینگونه لاستیکها توسط فروشندگان واحدهای صنفی متخلف، مراتب را با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در میان گذاشته تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت پذیرد.