به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی شامگاه پنجشنبه در نشست با آیت الله مهمان نواز عضو مجلس خبرگان رهبری و ائمه جمعه و مسئولان خراسان شمالی اظهار کرد: این برنامه در طول تابستان که فضای مناسبی برای این تغییر و تحولات بوده انجام خواهد شد.

وی گفت: هم اکنون ۷۰۰ امام جمعه در سطح استان‌ها داریم که نماز جمعه را برپا می‌کنند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه با تاکید بر اینکه رهبری در مسائل مختلف اعم از اخلاق، سیاست جهانی، معرفت از همه جلوتر هستند گفت: رهبری یکی از سرمایه‌ها و تحفه‌های الهی به مردم و نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام تقوی تاکید کرد: این بیداری‌های اسلامی به خاطر وجود مبارک رهبر معظم انقلاب صورت گرفته که آثار آن را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه اندیشه‌های رهبری یک سرمایه است افزود: همه باید این موقعیت والا را قدر دانسته و از آن به بهترین شکل استفاده شود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور همچنین با اشاره به ویژگی‌های آیت الله مهمان نواز امام جمعه سابق بجنورد که حدود یک قرن در خدمت مردم این خطه هستند گفت: ایشان همواره با اخلاق نیک و چهره متبسم در جهت رشد دینی و فرهنگ مردم تلاش کرده و در این زمینه نقش بالایی دارند.

وی با تاکید بر اینکه در نظام اسلامی خیلی از این چهره‌ها نداریم افزود: ایشان چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب در تمامی عرصه‌ها جلودار بوده‌اند.

حجت الاسلام تقوی گفت: آیت الله مهمان نواز همواره مورد عنایت رهبر انقلاب قرار داشته و معظم له وضعیت جسمی ایشان را دنبال می‌کنند.

وی تصریح کرد: رهبری حاضر نبودند امام جمعه بجنورد کنار بروند وبر تداوم کار ایشان تاکید داشتند لیکن زمانی که مسئله سلامتی آیت الله مهمان نواز و اصرار ایشان به خاطر کهولت سن مطرح شد انتخاب امام جمعه جدید بجنورد در دستور کار قرار گرفت.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به سوابق امام جمعه جدید مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: حجت الاسلام یعقوبی فرزند خراسان بوده و از سرمایه‌های ارزشمند است.

وی با بیان اینکه ایشان در دو شهر امام جمعه بوده‌اند، افزود: علاوه بر آن مسئولیت فرهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و تدریس ضمن خدمت ائمه جمعه کشور را دارند.

حجت الاسلام تقوی تجربه، بیان خوش، فاضل، عالم و چهره فرهنگی را از ویژگی‌های امام جمعه جدید بجنورد عنوان کرد و گفت: حجت الاسلام یعقوبی با حکم رهبر معظم انقلاب به استان آمده و به طور حتم مورد حمایت مردم خواهند بود.

وی از عموم مسئولان و مردم خواست با امام جمعه جدید در انجام رسالت خویش همکاری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی با بیان اینکه تقویت و گسترش معنویت در بعد اجتماعی نخستین رسالت نماز جمعه است گفت: توصیه به داشتن تقوا و موعظه و پند دادن مردم در خطبه‌های نماز جمعه امری واجب و ضروری از سوی امام جمعه است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: این شورا، سیاست‌های خود را از رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌گیرد و آن را نیز به بدنه نماز جمعه سرایت می‌دهد لذا جذب حداکثری مردم در نماز جمعه باید مورد توجه باشد.

وی اضافه کرد: امام جمعه باید بستر و افکار عمومی را برای پیشرفت کارها در جامعه فراهم کند تا مسئولان بهتر بتوانند در جهت رفع مشکلات مردم به ویژه محرومان خدمت رسانی کنند.

وی همچنین با بیان اینکه مسائل سیاسی روز دنیا باید با قدرت در نماز جمعه مطرح شود گفت: مردم ما باید بدانند در دنیا چه می‌گذرد و بیشتر از جنایات رژیم صهیونیستی و توطئه‌های استکبار آگاه شوند.

به گزارش فارس این نشست در بیت آیت الله مهمان نواز عضو مجلس خبرگان رهبری وامام جمعه پیشین بجنورد برگزار شد.

استاندار خراسان شمالی،ائمه جمعه ، فرماندهان سپاه و فرمانداران و شماری از مسئولان در این مراسم شرکت داشتند.