وزیر ورزش و جوانان بعد از المپیک به مجلس می‌آید

به گزارش افکارنیوز ، عباس صلاحی در گفتوگو با فارس اظهار داشت: در وزارتخانه ورزش و جوانان سنخیتی بین ورزش و حوزه جوانان وجود ندارد؛ حوزه ورزش بیشتر قهرمانپروری است در حالی که حوزه جوانان وسیعتر بوده و مشکلات زیادی در حوزههای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند.

وی ادامه داد: چون مسائل ورزشی و المپیک‌ها در جامعه عکس‌العمل بیشتری دارد مسائل ورزشی نیز معمولاً‌ در اولویت قرار می‌گیرد.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از اتمام المپیک از وزیر ورزش و جوانان درخواست خواهیم کرد تا به مجلس بیاید و برنامه‌هایش را ارائه کند و امیدواریم با مشورت‌های صورت گرفته اقدامات حوزه جوانان به صورت جدی پیگیری شود.

صلاحی تأکید کرد: البته هنوز دیر نشده و این وزارتخانه نوپا است و باید یک کار کارشناسی صورت بگیرد. حتماً باید از افراد دانشگاهی و کارشناس در حوزه معاونت جوانان در این وزارتخانه استفاده شود و برنامه‌ریزی‌ها به صورت اصولی و راهبردی پیگیری شود.

وی درباره اجرا نشدن قانون تسهیل ازدواج جوانان و انجام ندادن وظایف مربوط به حوزه جوانان در برخی دستگاهها گفت: درباره اجرا نشدن این قانون چندین عامل دخالت دارد که از جمله آن می‌توان به مشخص نبودن متولی، نبود نظارت و برنامه‌ریزی مدون اشاره کرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: نمی‌شود در حوزه جوانان شعاری عمل کرد و باید در این قانون بازنگری صورت بگیرد چون حوزه جوانان عمومیت دارد با یک یا دو مصوبه نمی‌شود آن را حل کرد.

صلاحی با ذکر این نکته که در حوزه جوانان برنامه‌ریزی‌ها باید به صورت درازمدت انجام شود نه مقطعی، خاطرنشان کرد: در این راستا باید بودجه‌ها مشخص شده و برنامه‌ریزی‌ها در درازمدت و نه مقطعی پیگیری شود همچنین اقدامات لازم برای حل مشکلات این حوزه باید به صورت زیربنایی صورت بگیرد.