به گزارش افکار نیوز،سیدعیسی موسوی نسب در گفتگو با مهر با بیان اینکه ۵۶۰ هزار نفر از اتباع غیرمجاز تهرانی در طرح ملی ساماندهی اتباع بیگانه ساماندهی شدند گفت: برای تمام پناهندگان افغانی که در داخل کشور از حقوق قانونی برخودارند کارت هوشمند با ضریب امنیتی بالا صادر شده است.

وی افزود: افرادی که هم اکنون بدون ویزا در کشور هستند مجرم شناخته شده و دیگر فرصتی برای طی کردن مراحل قانونی به آنها داده نمی‌شود و کارفرمایان نیز حق استفاده و بهره‌گیری از آنها را ندارند زیرا آنها مجاز به استفاده از پناهندگان اتباع مجاز، دارای ویزا، پاسپورت و پروانه کار قانونی هستند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری تهران اظهار داشت: هرگونه ازدواج و ثبت ازدواج با مهاجران غیرمجاز غیرقانونی است زیرا بخشی از این ازدواجها با انگیزه‌های سودجویی و اخذ اقامت با استفاده از نا آگاهی زنان ایرانی صورت می‌گیرد. این در حالی است که فرزندان بلاتکلیف و زنان رها شده، حاصل ازدواج با مهاجران غیرمجاز است و ما نیز به دلیل عدم در اختیار داشتن مدارک حقوقی از آنها نمی‌توانیم از حقوق این زنان و فرزندان رها شده دفاع کنیم.

موسوینسب از زنان ایرانی خواست تا در صورت ازدواج با مردان تبعه خارجی با استانداری تهران مشورت و همفکریهای لازم را داشته باشند تا در چارچوب قوانین و ضوابط ازدواج آنها به ثبت قانونی برسد.