به گزارش افکارنیوز، مهندس عبدالرضا اميدوار شهري روز دوشنبه در گفتوگو با ايسنا، افزود: بررسي نقشههاي پيشيابي بيانگر تداوم بارش باران در شمال غرب كشور و سواحل درياي خزر است كه بر اين اساس تا روز سهشنبه در استانهاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اردبيل، زنجان، گيلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز مركزي بارش باران گاهي با رعد و برق و وزش باد پيشبيني ميشود.

وی با اشاره به این که تا روز پنجشنبه وزش باد و گرد و خاک در شرق و جنوب شرق کشور پدیده غالب خواهد بود افزود: همچنین در روز سه‌شنبه به سبب افزایش سرعت باد بر روی عراق، پدیده باد و گرد و خاک در جنوب غرب و غرب کشور دور از انتظار نیست. از روز چهارشنبه تا پایان هفته روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به ایسنا گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز سه‌شنبه کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر، در ارتفاعات بارش پراکنده و وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲۶ و ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. از سوی دیگر در روز چهارشنبه نیز آسمان پایتخت صاف، در بعدازظهر رشد ابر در ارتفاعات پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲۷ و ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در روز سه‌شنبه استان خوزستان با حداکثر دمای ۴۹ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی نیز با حداقل دمای ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر خنکترین استان‌های کشور خواهند بود.

به گفته مديركل پيشبيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور دماي هوا در روز چهارشنبه در خوزستان به ۵۰ درجه سانتيگراد بالاي صفر ميرسد.