کلاهبردار ۱۲۰ میلیارد ریالی در اصفهان شکار شد

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، سرهنگ حسین زاده رئیس پلیس آگاهی اصفهان گفت: در پی وصول پرونده مبنی بر دادخواهی سیستم بانکی علیه یک شرکت بازرگانی در اصفهان رسیدگی به این پرونده بزرگ کلاهبرداری در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از وصول این پرونده با توجه به حساسیت موضوع و کلاهبرداری بزرگ صورت گرفته، تیمی از برجسته‌ترین کارآگاهان اداره مبارزه جعل و کلاهبرداری تشکیل و به صورت ویژه و متمرکز بر روی این پرونده شروع به کار کردند.

حسین‌زاده افزود: پس از مدت زمان کوتاهی با تحقیقات علمی، فنی و پلیسی صورت گرفته از سوی این کارآگاهان مشخص شد فردی به اسم عابدین که مدیریت عامل یک شرکت بازرگانی در اصفهان را بر عهده دارد با اقداماتی متقلبانه و فریب کارانه توانسته است کارکنان بانک مورد نظر را فریب داده و ۱۲۰ میلیارد ریال ارز از کشور خارج کند.

این مقام انتظامی در ادامه عنوان کرد: با اقدامات علمی و فنی صورت گرفته کارآگاهان موفق به شناسایی این کلاهبردار شدند و طی یک عملیات غافلگیرانه توانستند وی را دستگیر کنند و برای انجام تحقیقات بیشتر متهم را به همراه آثار و مدارک جمع‌آوری شده از محل اقامت او به پلیس آگاهی منتقل کردند.

وی ادامه داد: نامبرده که ابتدا خود را از هر گونه بزهی مبرا می‌دانست در نهایت با بازجویی‌های صورت گرفته از سوی کارآگاهان و رویارویی با ادله و شواهد غیر قابل انکار علمی و پلیسی در نهایت لب به اعتراف گشود و در بازجویی‌های خود اقرار کرد که طی اقدامات متقلبانه با ارائه ثبت سفارش به سیستم بانک جهت خرید کالا از کشور چین، درخواست حواله‌ای به مبلغ ۱۲۰میلیون ریال از سیستم بانکی کرده که با ارائه مدارک مورد نظر به بانک و انجام عملیات بانکی با ترفندی خاص مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال توسط بانک به حساب او در چین واریز شده است.

حسینزاده اظهار داشت: با اقرار صریح این کلاهبردار و تکمیل شدن تحقیقات پرونده وی به مقام قضایی معرفی و با صدور قراری دویست میلیاردی روانه زندان شد.