به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، معاون وزیر بهداشت گفت: گازهای خطرناکی مانند دی اکسید گوگرد و دی اکسد نیتروژن در هوای آلوده تهران وجود داردکه بسیار مضر هستند، بیشترین میزان این آلاینده ها در میدان جمهوری تهران است البته تأثیر آلودگی هوا با توجه به سن، شغل و استعداد بیماری در افراد مختلف متفاوت است.

مصطفی قانعی در توضیح چگونگی تاثیر آلودگی هوا بر روی افراد در مشاغل مختلف اظهار داشت: ‌ تأثیر آلودگی هوا به شرایط مختلفی از جمله حضور افراد در برخی زمان‌ها و مناطق شهری بر می‌گردد که این مسئله نسبت به شغل افراد نیز متفاوت است.

وی افزود: به‌طور مثال در زمینه آلودگی هوا نیز به خصوص در مناطق شهر تهران مناطق جنوب و مرکز این آلودگی متفاوت است و به شغل افراد نیز بستگی دارد.

این فوق تخصص بیماریهای ریوی گفت: مصدومان شیمیایی نیز از جمله افرادی هستند که با استنشاق گاز جنگی مبتلا شده اند و آلودگی هوا می تواند برای آنها بسیار خطرناک باشد.

قانعی ادامه داد: ‌مثلاً شرایط شیوع بیماری برای موتور سوارانی که دائماً در شهر در حال رفت و آمد هستند با افرادی که شغل ثابتی دارند متفاوت است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله الاعظم(عج) تصریح کرد: داشتن زمینه بیماری نیز در افراد در زمینه ایجاد بیماری بسیار اهمیت دارد مثلاً فردی که دچار آسمی است و سیگار می‌کشد و در آلودگی هوا نیز قرار دارد شرایطش با یک فرد سالم در زمینه ابتلا به بیماری بر اثر آلودگی هوا بسیار متفاوت است.

قانعی اظهار داشت: تمام این موارد در زمینه شیوع بیماری بر اثر آلودگی هوا در افراد به سن و شرایط آنها نیز بستگی دارد. بنابراین آلودگی هوا در هر نقطه تهران آبا نقطه دیگر متفاوت است و این مسئله در شیوع بیماریهای تنفسی موثر است.

این فوق تخصص بیماری‌های ریوی گفت: مواد شیمیایی خطرناکی مانند دی‌اکسید گوگرد و دی‌اکسید نیتروژن در هوا وجود دارد را اگر افراد استنشاق کنند این مسئله برای آنها شرایط حادی را ایجاد می‌کند.

وی بیان داشت: به طور مثال در مرکز شهر به خصوص در میدان جمهوری به دلیل تردد بسیار، حجم ترافیک بالا و کم بودن وزش باد آلودگی هوا به حد نهایت خود می‌رسد و برای افراد بسیار مضر است.

قانعی خاطرنشان کرد: ولی در مجموع وضعیت بیولوژیک هر فردی با فرد دیگر متفاوت است زیرا شاید فردی ۳۰ سال در هوای آلوده قرار گیرد و دچار مشکل حاد نشود ولی به فرد دیگری با مدت زمان بسیار کمتری مواجهه با آلودگی هوا دچار بیماری شدید تنفسی و جسمی شود.