به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، ستاد نماز جمعه تهران به مناسبت روز خبرنگار در نماز جمعه این هفته تهران از تعدادی از خبرنگاران توسط امام جمعه موقت تهران تقدیر به عمل خواهد آورد.

همچنین در بخشی از بیانیه این ستاد به مناسبت روز خبرنگار آمده است: در جامعه اسلامی ما حرفه خبرنگاری از جایگاه مهم و ارزشمندی برخوردار است تا جایی که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در این باره می‌فرمایند: خبر باید موثق، بهنگام و فراگیر بوده و نحوه ارائه آن مناسب و امیدبخش باشد.

این بیانیه می افزاید: هفدهم مرداد در تقویم مزّین به نام روز خبرنگار می‌باشد که چنین روزی یادآور خاطراتی از شهید والامقام و خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی شهید محمود صارمی است که به سبب نوع شغل خود، وظیفه‌ای سنگین برعهده داشت و در راه اعتلای نام مقدس اسلام حتی از جان خود گذشت تا رویدادی را ثبت کرد و برای ارتقای سطح آگاهی جامعه جانفشانی نمود تا رسالت حرفه خبرنگاری که همان امانت داری و صداقت همچون برگی زریّن بر قلّه افتخارات آنان بدرخشد.

در این بیانیه می خوانید: تهیه اخبار موثق و اطمینان‌بخش در زمینه‌های مختلف در بالاترین سطح و با پیشرفته‌ترین تکنولوژی، یکی از نیازهای اساسی جامعه بشری است که خبرنگاران در یک فضای بی‌طرف و در مسیر نیل به واقعیت، همپای حوادثلحظه به لحظه گام بر می دارند و به صورت جامع و مانع و رسا به انعکاس وقایع می‌پردازند. انعکاس شفاف اخبار و خنثی‌کردن تلاشهای دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز خودگواه مسئولیت‌پذیری حرفه خبرنگاری است.

در بیانیه ستاد نماز جمعه تهران ضمن ارج نهادن بر زحمات تمامی خبرنگاران گفته شده است که در مراسم نمازجمعه این هفته پایتخت، از مرتضی حیدری و کامران نجف زاده و برخی دیگر از خبرنگاران به نمایندگی از جامعه رسانه ای کشور تقدیر به عمل خواهد آمد.



بنا بر اعلام این بیانیه، مرتضی حیدری نیز پیرامون روز خبرنگار از تریبون نماز جمعه تهران به ذکر خاطرات خواهد پرداخت.



در بخش پایانی بیانیه ستاد نمازجمعه تهران آمده است: مجددا هفدهم مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار را گرامی میداریم و از تمامی اصحاب محترم خبر که با سعه صدر و فروتنی به نشر معارف اسلامی مشغول میباشند و خصوصاً در نشر معارف نماز عبادی سیاسی جمعه همت گماشته، کمال تشکر را ابزار نماییم و خدمت این سروران روز خبرنگار را نیز تبریک میگوییم.