افکارنیوز: یکی از مهم ترین چیزهایی که تو زندگی باید بهش توجه داشته باشیم، تغذیه هست. بعضی از افراد خودشون آشپزی میکنند و یه سری دیگه هم فقط زحمت خوردن غذاها رو به خودشون میدند، حالا چه تو خونه و چه تو فستفودها (رستورانها) باشه. اگه همین الان از جوانهای مجرد (پسرها) بپرسید که چی بلدند برای غذا درست کنند تو اکثر مواقع تخممرغ یا سوسیس تخم مرغ رو میشنوید! درسته که تخم مرغ خدمت بزرگی به این بشر و مخصوصا طبقه تنبل جامعه کرد اما همین غذای ساده هم درست کردنش برای بعضی از افراد زور داره و ترجیح میدهند گرسنه باشند. سری دیگهای هستند که بر خلاف گروه اول، خیلی به غذا اهمیت میدند و سعی میکنند خودشون آشپزی کنند و غذای نسبتا کاملی هم درست میکنند. از فرآوردههای تخم مرغ که بگذریم، غذاهای مجردی دیگهای رو هم میبینیم که درست کردنش برای جوانهای مجرد اونقدرها سخت نیست و میتونند یک نهار یا شام خاطره انگیز رو تنها با کمی حوصله درست کنند. البته من به شما پیشنهاد میکنم که یه کم سلیقه به خرج بدید و در کنار این غذاها، سراغ غذاهای اصیل ایرانی و بین الملل هم برید. در اینجا ما طرز تهیه تخم مرغ، اُملت و غذاهای این چنینی رو میگیم که تو دوران مجردی خیلی ازش استقبال میشه و اکثر افراد همینها رو بلدند درست کنند.

- تخم مُرغ؛ سلطان غذاهای مجردی‌

با اینکه تخم مرغ مثل سابق ارزون نیست و قیمتش بالا رفته اما هنوز هم به عنوان محبوب‌ترین غذای مجردی محسوب می‌شه. برای تهیه تخم مرغ باید اول به سوپرمارکت محله برید و بعد از خرید چند عدد از اون(با توجه به وُسع مالی)، به خونه بیاریدش. چند تا تخم‌مرغ با توجه به معده خودتون و دوستان، ‌ بشکنید و داخل ظرف بریزید تا از سلامتش اطمینان حاصل کنید(رنگ و بوی طبیعی داشته باشه). بعد از این‌کار، یه ماهیتانه دربیارید و روغن به مقدار کافی بریزید(خیلی زیاد نباشه) و بعد از چند ثانیه که روغن داغ شد، می‌تونید ظرف حاوی تخم مرغ رو خالی کنی، در اینجا دو حالت دارید که باید در کسری از ثانیه دربار‌ه‌اش تصمیم بگیرید

*بدون هم زدن:تو این حالت، شما بعد از اینکه محتوا رو خالی کردید دیگه دست به چیزی نمیزنید و چند ثانیه صبر می‌کنید تا تخم مرغ بپزه و بدین شکل، اون زردی وسط تخم مرغ یه جورایی خام می‌مونه.

*هم زدن:تو این مورد شما با تمام توان خودتون، تخم مُرغ مذبور رو هم می‌زنید و بدین شکل، ‌سر و ته تخم مرغ یکی میشه و ترکیب رنگ زرد و سفید رو شاهد هستید.

هر شخصی با توجه به سلیقه‌اش، یکی از این دو حالت‌ها رو انتخاب می‌کننه، یکی دیگه از مهمترین بخش‌ها هم تزئین غذا هست. اگه حوصله تزئین داشته باشید، می‌تونید نیمرو رو داخل یه ظرف خالی کنید و کنارش زیتون، گوجه و بقیه چیزها بچینید و نوش جان کنید.

- تخم مرغ با ترکیبی از سایر مواد غذایی

تمام موارد بالا تو این مورد هم صدق می‌کنه اما بعضی از افراد سلیقه به خرج می‌دند و یه مقدار گوجه فرنگی، تن‌ماهی، سوسیس و مواردی از این قبیل رو در همون لحظه ریختن تخم مرغ بهش اضافه می‌کنند و بدین شکل غذای خودشون رو خوشمزه‌تر می‌کنند. این دسته خیلی با سلیقه هستند! البته در سلیقه و دقت بالای آشپزی این افراد هیچ شکی نیست. ترکیب هر یک از این مواد خودش یک غذای جدید درست میکنه. مثلا ترکیب تخم مرغ + گوجه فرنگی = اُملت میشه.

- فرآورده‌های گوشتی مانند سوسیس و کالباس

با اینکه سوسیس و کالباس تولید داخل زیاد چنگی به دل نمیزنه و کیفیتش تعریفی نداره اما جزو محبوب‌ترین غذاهای مجردی یا حتی خانوادگی هست. اگر سوسیس می‌خرید(هات‌داگ، کوکتل، بلغاری، آلمانی و ….) که باید مثل تخم‌مرغ تو روغن سرخ کنید و بزارید خوب بپزه و بعد تزئین کنید یا با سایر سیفی‌جات نوش جان کنید اما کالباس به همین کار هم نیاز نداره و کافیه خوراکی‌هایی مثل خیارشور و گوجه و نان تهیه کنید تا یک غذای سریع داشته باشید.
سالامی

- تن‌ماهی با سایر مخلفات

تن ماهی هم از آنجا که تقریبا آماده هست و نیازی به پخت آنچنانی نداره، غذای محبوب‌ دوران مجردی هست. وقتی تن‌ماهی را تهیه کردید می‌تونید اون رو ۲۰ دقیقه تو آب‌جوش بزاید و از اونجا که توخود تن ‌ماهی مقداری روغن داره، می‌تونید اون رو با سایر فرآورده‌های گوشتی یا تخم‌مرغ ترکیب کنید و سپس با تزئینات مختلف اون رو آماده و میل کنید.

- اسپاگتی با سس فراوان

اسپاگتی خوب در سس فراوان کچاپ خلاصه میشه و ممکنه برای افراد تو رژیم زیاد مناسب نباشه اما غذای بسیار ساده‌ای هست. بعد از اینکه یه ظرف آب‌جوش به مقدار مورد نیاز گذاشتید و آب جوش اومد، ماکارونی‌های خریداری شده رو به مقدار لازم داخل ظرف می‌ریزید و روغن رو هم قبلش اضافه می‌کنید. اگر دوست داشته باشید می‌تونید ماده مخصوص ماکارونی رو بخرید یا خودتون درست کنید. بعد از چند دقیقه ماکارونی می‌پزه و می‌تونید با سس کچاپ میل کنید. البته در قشر تنبل، این غذا جایگاه خوبی نداره.

- سیب زمینی از نوع آب‌پز!

بنا به کامنت دوستان، سیب‌زمینی را نیز به این لیست اضافه می‌کنیم. این غذا در حد تخم مرغ محبوب است و قیمت مناسبی داره. بعد از آب‌پز کردن با گوجه، خیارشور و غیره میل می‌شه و اگر چیزهایی مثل تخم مرغ، کالباس به اون اضافه بشه، بهش اولویه می‌گند که زیاد در غذاهای مجردی جایی نداره چون تهیه‌اش زمان میبره.

در این پست سعی داشتم که مجموعهای از غذاهای مجردی رایج رو نام ببرم. شما هم اگر غذای ساده و مجردی به ذهنتون میرسه که تو لیست بالا نیست، میتونید اون در نظرات اعلام کنید.