به گزارش افکارنیوز دكتر جلال طباطبايي در گفتو گو با ایسنا، از اعلام نتايج نهايي كنكور از ۱۵ تا ۱۷ شهريور ماه خبر داد و افزود: همچنين فهرست اسامي معرفيشدگان رشتههاي نيمهمتمركز كنكور در نيمه اول مهرماه به منظور شركت داوطلبان در مرحله دوم تا چند برابر ظرفيت اعلام ميشود.

وی با بیان اینکه بر اساس اصلاحات جدید ظرفیت نهایی کنکور به ۶۱۵ هزار و ۳۱۷ نفر افزایش یافت، ‌ از استقرار کارنامه نهایی کنکور بر روی سایت سازمان سنجش در نیمه دوم مهر ماه و انتشار اطلاعیه احتمالی تکمیل ظرفیت در نیمه دوم مهرماه خبر داد.

اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد در ۱۱ شهریور

طباطبایی با اشاره به اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد ۹۱ در نیمه اول شهریور ماه در محدوده زمانی ۱۱ تا ۱۳ شهریور ماه، به ایسنا گفت: در این دوره از آزمون ۸۵ هزار داوطلب پذیرفته می‌شوند.

نتایج نهایی آزمون دکتری ۲۰ شهریور اعلام می‌شود

همچنین دکتر حسین توکلی مشاور سازمان سنجش از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری در ۲۰ شهریور ماه خبر داد و گفت: حدود ۱۰ هزار داوطلب در این دوره از آزمون پذیرفته می‌شوند.

اعلام نتایج آزمون های دانشگاه آزاد

دکتر اقبالی رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به رقابت ۴۹۱ هزار و ۲۶۱ داوطلب در ۲۴۷ حوزه در سراسر کشور در کنکور رشته‌های غیر پزشکی، اظهار کرد: از این تعداد حدود ۳۹۰ هزار نفر در رشته‌های غیرپزشکی پذیرفته می‌شوند.

اقبالی افزود: همچنین در رشته‌های پزشکی بیش از ۲۴۵ هزار داوطلب در ۱۴ رشته شرکت کردند که از این تعداد۱۰ هزار داوطلب در این دوره از آزمون پذیرفته می‌شوند.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی در نیمه دوم شهریور ماه خبر داد.

وی با اشاره به پذیرش حدود ۷۰ هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد امسال، به ایسنا گفت: نتایج نهایی آزمون نیمه دوم شهریورماه اعلام می‌شود.

اقبالي در خاتمه با اشاره به اعلام نتايج آزمون دكتري دانشگاه آزاد و با اشاره به افزایش ۶۵ درصدی داوطبان این آزمون نسبت به سال گذشته اعلام کرد: نتایج قطعی پذیرفته شدگان پس از انجام مصاحبه در پایان شهریور ماه اعلام خواهد شد.