به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، ماشاالله ابراهیمی ناآگاهی مردم از اصول تنظیم قراردادها را از دیگر علل تشکیل پروندههای حقوقی برشمرد.

وی تصریح کرد: مردم به اهل فن مراجعه نمی‌کنند و این امر موجب تنظیم قراردادهای غیر قانونی و ایجاد مشکل می‌شود.

رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمان انجام کار فرهنگی در زمینه کسب رزق و روزی حلال را ضروری دانست و افزود: دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها در این مورد نقش مهمی بر عهده دارند.

ابراهیمی اظهار کرد: با توجه به تعداد زیاد پرونده‌های خانواده زمان کمی برای رایزنی با زوج‌ها وجود دارد و به طور معمول زوج‌ها در طلاق توافقی علت جدایی را بیان نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه دخالت‌های خانواده‌ها در بعضی از موارد علت دادخواست طلاق مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر زوج‌ها به این اعتقاد برسند که با ازدواج دارای دو پدر و مادر می‌شوند، هیچ‌گاه نصیحت‌های پدر و مادرها را به عنوان دخالت تلقی نمی‌کنند.

رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به آمار ناخوشایند طلاق در کرمان یادآور شد: بخشی از آمار طلاق به علت هم‌جواری این استان با کشورهای تولیدکننده مواد مخدر است که این امر موجب درگیر شدن مردم با مسائلی چون حمل مواد مخدر و اعتیاد می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به تشکیل پرونده‌های جزایی تصریح کرد: تحمل و اعتماد مردم نسبت به یکدیگر کاهش یافته است که این امر منجر به دعوا و درگیری می‌شود.

وی زیادهخواهی، تنبلی و تنپروری بعضی از مردم را از دیگر علل تشکیل پروندههای جزایی خواند و گفت: بعضی از افراد میخواهند ره صد ساله را یکشبه طي كنند و به همين دليل دست به هر کاری میزنند.