به گزارش افکارنیوز سرهنگ عبديپور در گفت و گو با ایسنا، در تشريح خبر كشف سارقان طلاهاي ۹۰ ميليوني گفت: در ۲۷ خرداد ماه سال جاري يك فقره پرونده از كلانتري بازار ياسوج مبني بر سرقت منزل دامپزشكي به نام اميد براي رسيدگي به پليس آگاهي ارجاع داده شد.

وی با بیان اینکه پس از ارجاع پرونده، کارآگاهان پلیس آگاهی در بررسی محل سرقت متوجه شدند که هیچ‌گونه آثار شکستگی در و پنجره که نشان از ورود سارق یا سارقان احتمالی باشد وجود ندارد، گفت: با توجه به این گزارش به نظر می‌آمد که سرقت داخلی است.

رییس پلیس آگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پس از تشخیص داخلی بودن سرقت تحقیقات از صاحبخانه و همسرش آغاز شد گفت: امید در اظهارات خود عنوان کرد که کلیه طلاهای آنان به ارزش تقریبی ۹۰ میلیون تومان به سرقت رفته است.

عبدی‌پور با بیان اینکه تحقیقات ویژه برای واکاوی زوایای پنهان این حادثه آغاز شد گفت: کارآگاهان در تحقیقات دریافتند که دختری ۱۸ ساله به نام «زینب» آخرین فردی بوده که طلاها را در منزل شاکی مشاهده کرده است.

وی با بیان اینکه تحقیقات نامحسوس از زینب برای تعیین نقش وی در سرقت ۹۰ میلیونی ادامه داشت، گفت: بررسی‌ها ادامه داشت تا اینکه شوهرخاله زن امید در تماس تلفنی با شاکی عنوان کرد که مقداری از طلاهای مسروقه داخل حیاط منزل وی افتاده که ماموران به محل مراجعه و مقداری از طلاهای مسروقه را یافتند.

عبدی‌پور با بیان اینکه تحقیقات ادامه داشت تا اینکه در اولین روز تیرماه شاکی در هنگام خروج از منزل یک برگ یادداشت داخل حیاط خود پیدا می‌کند، گفت: در آن برگه نوشته شده بود که مبلغ سه میلیون تومان وجه نقد از سوی یک راننده تاکسی به شاکی تحویل داده خواهد شد که در بررسی‌ها مشخص شد راننده تاکسی که از قضا، شماره پلاک خودرو نیز درون یادداشت وجود داشت بسته را تحویل نداده است.

وی با بیان اینکه پس از عدم‌تحویل پاکت حاوی پول از سوی راننده خودرو، شماره این خودرو استعلام شد که مالک خودرو عنوان کرد که خودرو را چندی پیش به شخص دیگری فروخته است گفت: تحقیقات ادامه داشت تا این که راننده این تاکسی شناسایی و این فرد در اظهارات خود عنوان کرد که چندی پیش یک بسته که داخل نایلون مشکی رنگ پیچیده شده بود توسط زنی تحویل داده شد که به آدرس شاکی تحویل بدهند. اما چندین مرحله به منزل امید مراجعه اما فردی در منزل حضور نداشت.

عبدی‌پور با بیان اینکه با توجه به اظهارات راننده «علی» مشخص شد که درون پاکت مشکی رنگ مبلغ یک‌میلیون و ۸۲۰ هزار تومان وجه نقد وجود داشت، گفت: این در حالی است که سه عدد کلید که توسط سارق یا سارقان احتمالی از روی کلیدهای منزل شاکی ساخته بود نیز درون پاکت وجود داشت.

رییس پلیس آگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با توجه به نوع حادثه تحقیقات گسترده برای شناسایی سارق یا سارقان انجام شد گفت: زینب ۱۸ ساله که محصل نیز بود به همراه دختری ۱۹ ساله به نام فائزه شناسایی و این نوجوانان با هماهنگی‌قضایی احضار و صراحتا به سرقت منزل امید اقرار کردند.

وی با بیان اینکه زینب در اظهارات خود عنوان کرد که چند روز پیش در منزل امید مهمان بودم که طلاهای آنان را دیده و محل نگهداری آنان را متوجه شدم گفت: بر اساس اظهارات زینب، وی موضوع سرقت را با فائزه که یکی از همکلاسی‌های وی بود در میان گذاشته و نقشه سرقت از سوی زینب اجرایی می‌شود.

عبدی‌پور با بیان اینکه بر اساس اظهارات زینب مقرر شده بود که زینب به منزل شاکی رفته و کلید خانه را بردارد گفت: زینب معترف شد که هنگامی که وارد منزل شاکی شده بود، در تماس تلفنی با فائزه از او خواستم که به جلوی در منزل شاکی بیاید و هنگامی که فائزه آمد کلیدهای منزل را مخفیانه و به دور از چشم صاحبخانه بیرون برده و به فائزه داده‌ام.

وی با بیان اینکه فائزه نیز پس از ساختن کلیدهای یدک، مجددا کلیدهای اصلی را به زینب تحویل می‌دهد تا زینب کلیدها را به دور از چشم صاحبخانه در سر جایش بگذارد، گفت: زینب معترف شد که بعدازظهر آن روز متوجه شد که شکات در منزل حضور ندارند و به همین دلیل به اتفاق فائزه و با استفاده از کلیدهای یدک ساخته شده وارد منزل شده و اقدام به ربودن طلاهای صاحبخانه کرده‌اند.

رییس پلیس آگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فائزه نیز در اظهارات خود، سخنان زینب را تایید کرد گفت: آنان معترف شدند که طلاهای مسروقه را به پنج تن از طلافروشی‌های یاسوج و دو تن از طلافروشی‌های شهرستان ممسنی فروخته‌اند که با هماهنگی‌های قضایی این هفت مالخر نیز در عملیاتی دستگیر شدند.

وي در پايان افزود: متهمان به همراه پرونده متشكله در اختيار مقام قضايي قرار گرفتند.