به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، حجتالاسلام احمدرضا صالحی منطقه مرکزی اسم اعظم خداوند را دارای اسرار پنهان دانست و نام خدا را بر زبان آوردن بخصوص در دعای جوشن کبیر که داری هزار و یک اسم است، موجب استجابت دعا دانست.

وی بخش دیگر دعای روز بیست و هفتم را مساله آزاد کردن بنده عنوان کرد که محبوب خداوند متعال است.

وی افزود: پیغمبر اکرم(ص) سه عمل را مورد محبت خداوند دانست: اول کمک به ازدواج فرد مجرد، دوم ادای قرض مسلمان و سوم آزاد کردن برده که در زمان گذشته برده‌داری رواج داشته که با آمدن دین اسلام یکی از اعمال مورد توجه خداوند آزاد کردن بردگان بیان شد.

صالحی اعمالی را که در این روز سفارش شده را بجا آوردن نماز جماعت ظهر و عصر دانست که ثواب آزاد کردن برده را در نامه اعمال انسان محسوب می­‌کنند، همچنین ثواب خوشحال کردن فرزندان دختر و پسر در این روز نیز ثواب آزاد کردن بنده را دارد و دیگر اعمالی که چنین ثوابی را در نامه اعمال انسان بحساب می­‌آورد جهاد در راه خداوند و انجام فریضه حج است.

دعای روز بیست و هفتم:

اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی فِیهِ فَضْلَ لَیْلَةِ الْقَدْرِ وَ صَیِّرْ أُمُورِی فِیهِ مِنَ الْعُسْرِ إِلَى الْیُسْرِ وَ اقْبَلْ مَعَاذِیرِی وَ حُطَّ عَنِّیَ الذَّنْبَ وَ الْوِزْرَ یَا رَءُوفا بِعِبَادِهِ الصَّالِحِینَ

خدايا در اين روز فضيلت شب قدر را روزى‏ام ساز، و كارهايم را از سختى به آسانى برگردان، و پوزشهايم را بپذير، و گناهانم را از دوشم بردار، اى مهربان به بندگان شايسته.