افکارنیوز: مدل فراری ۱۹۶۲ ۲۵۰ GTO در رکوردی بی سابقه با قیمت ۳۵ میلیون دلار به فروش رسید.

و حالا عنوان گران قیمت ترین خودروی جهان را به خود اختصاص داده است. در رکورد ۲ سال پیش مدل ۱۹۳۶ بوگاتی تیپ ۵۷SC آتلانتیک به ارزش ۳۰ تا ۳۴ میلیون دلار به فروش رسید.



این رکورد بی نظیر که توسط فراری ثبت شده است، مدلی است با شاسی شماره ۳۵۰۵GT و بطور اختصاصی برای Stirling Moss که یک خلبان انگلیسی است ساخته شده است. وی که قربانی یک تصادف وحشتناک است، چندان زمانی را نتوانست از راندن اتومبیل خود لذت کافی را ببرد زیرا با تصادفی که اتفاق افتاد، این لذت کوتاه پایان یافت؛ ولی نام وی بر پشت صندلی راننده حک شد.

در اوایل دهه ۱۹۶۰ وی در رقابت UDT - Laystall شرکت کرد. وی توضیح می دهد که چرا نقاشی خودروی وی به رنگ سبز روشن بوده و از رنگامیزی کلیشه ای تولیدات فراری، به رنگ سایه روشن قرمز در آن استفاده نشده است.



اتومبیل ۳۵۰۵GT توسط یک تاجر اروپایی با نام اریک هیرما به Craig McCaw در سیاتل فروخته شد.

اتومبیل مذکور در سالهای اخیر با رشد تصاعدی قیمت مواجه شده است. طبق گزارشات منتشر شده، قیمت این خودرو در سال ۱۹۹۶ سه و نیم میلیون دلار بوده است که در مقایسه با قیمت فعلی آن، که حدود ۱۰ برابر می باشد، می توان به این افزایش چشمگیر قیمت صحه گذاشت.



همانطور که تاکنون دیده اید، تمامی مدل های ساخته شده توسط شرکت فراری شاهد افزایش قیمت و ارزش بوده اند؛ اما بسیاری از تحلیلگران معتقدند که ۲۵۰ GTO علاوه بر رشد متداول قیمت که برای محصولات فراری انتظار داریم، از ارزش مضاعفی برخوردار خواهد بود زیرا قرار است تعداد انگشت شماری از این دستگاه تولید بشود.

جان کالینز یکی از نمایندگی های فروش محصولات کلاسیک فراری در اتحادیه اروپا چنین می گوید:

"باتوجه به هجوم محصولات چینی و تولیدات فرمول یک به بازارهای بین المللی، کشورهای عربی اقدام به خریداری طرح جدید فراری کرده اند."