به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر و به نقل از پایگاه خبری اینسایدر مالزی (Malaysian Insider)، از سوی دیگر مرکز مستقل روزنامه نگاران مالزی از همراهی اغلب سازمانهای غیر دولتی در این فراخوان خبرداد و با صدور اطلاعیه ای گفت: روز خاموشی اینترنت توجه سازمانهای غیر دولتی و نهادهای مدافع آزادی بین المللی را به تهدیدها علیه آزادی بیان در مالزی جلب می کند.
این مرکز با اشاره به برنامه های این مرکز در روز خاموشی اینترنت گفت: در صورت ورود استفاده کنندگان اینترنت به وبسایت ها و وبلاگهای مشارکت کننده در این کمپین، صفحه سیاهی بر صفحه نمایشگرشان ظاهر شده که حاوی پیام اعتراضی کمپین است.
در ادامه از طرفداران کمپین نیز خواسته شده که عکسهایشان در شبکه های مجازی را به صفحه سیاه تغییر دهند و پیام کمپین را منتشر کنند.
برخی از احزاب، سازمانهای غیردولتی، وبسایت های خبری و وبلاگها از مشارکت در این کمپین خبر داده اند که مهمترین آنها حزب عمل دموکرات مالزی، فعالان حقوق بشر در مالزی، وبسایت خبری مالزی آزاد و وبلاگ مارینا ماهاتیر دختر ماهاتیر محمد می باشند.
کمپین مبارزه با قوانین محدود کننده آزادی بیان در اینترنت مالزی به قوانین جرائم رایانه ای مصوب ۱۹۹۷ میلادی اعتراض دارد که بر اساس آن افراد را به اتهام افترا می توان بازداشت و در دادگاه محکوم کرد.