معاون عمرانی استاندار تهران گفت: پیشنهاد اجرای طرح تردد زوج و فرد خودروها در اسفند ، به شورای عالی ترافیک داده شده است .

محمودی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: این پیشنهاد هم اکنون در شورای عالی ترافیک در مرحله کارشناسی است و امیدواریم در اسفند که شاهد اوج سفرهای درون شهری هستیم اجرا شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح تردد زوج و فرد خودروها بیش از۴۰ درصد در کاهش ترافیک موثر است، گفت: ما معتقدیم این طرح باید برای کاهش ترافیک پایتخت در شش ماه دوم سال با اصلاحاتی اجرا شود.

معاون استاندار تهران درباره روند کند پی گیری استانداری برای اجرای این طرح در پایتخت افزود: با توجه به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه در تلاش هستیم اثر اجرای این قانون را در استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی ارزیابی کنیم.

وی گفت: در آغاز اجرای این قانون اقبال شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

محمودی در ادامه تاکید کرد: برای کاهش ترافیک و آلودگی هوای پایتخت باید ضمن افزایش وسایل حمل و نقل عمومی برای کاهش استفاده از خودروهای شخصی، روند خروج خودروهای فرسوده از تهران تسریع و سوخت هم با کیفیت بیشتری عرضه شود.

وی گفت: این مواردی است که در بازنگری برنامه جامع کاهش آلودگی هوای دیده شده است.

معاون استاندار تهران افزود: برنامه قبلی جامع کاهش آلودگی هوا به علت اینکه با واقعیات منطبق نبود چندان عملیاتی نشد و ما در بازنگری آن در تلاشیم طرحی تهیه کنیم که دور از شعارزدگی، قابلیت اجرا داشته باشد.

محمودی گفت: تلاش می شود طرح جدید کاهش آلودگی هوا تا پایان سال آماده شود .