آناناس درمانی در تابستان

به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، آناناس یکی دیگر از میوه های فصل تابستان است که از دیدگاه طب چینی به عنوان یکی از میوه های شفا بخش در درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این میوه که مزه ملایمی دارد در گروه میوه هایی قرار می گیرد که طبع آنها کمی سرد است. از این رو این میوه یکی از بهترین و با ارزش ترین میوه در فصل های گرم سال به ویژه روزهای گرم تابستان است.

ساده ترین راه برای تقویت بدن

عصاره میوه آناناس خواص متعددی دارد که یکی از آنها بهبود عملکرد دستگاه گوارش بویژه روده هاست.

به این ترتیب علاوه بر آنکه عملکرد روده ها افزایش می یابد میزان هضم و جذب مواد غذایی نیز افزایش یافته و غذا رسانی بهتری به سلول های بدن انجام می شود و با بهبود جذب مواد غذایی، سلول های سیستم ایمنی بدن تقویت شده و بدن مصرف کننده ایمنی بیشتری بدست می آورد.

با این میوه لاغر نمی شوید

برخی مردم تصور می کنند آناناس به دلیل خاصیتی که در تنظیم و بهبود عملکرد دستگاه گوارش دارد، می تواند خوراکی مفیدی برای کاهش وزن و از دست دادن وزن اضافه محسوب شود.

اما باید این نکته را مد نظر داشت که این میوه با افزایش میزان هضم و جذب مواد غذایی نمی تواند گزینه مناسبی برای کاهش وزن به حساب بیاید، بنابراین افرادی که تصمیم به کاهش وزن دارند باید مراقب باشند که مصرف این میوه را به طور مداوم در سبد غذایی خود قرار ندهند.

برای حل یک مشکل تابستانی

در مانگران چینی از میوه آناناس برای درمان اسهال استفاده می کنند. آنها معتقدند، آناناس به دلیل قابض بودن یکی از بهترین خوراکی ها برای درمان اسهال به ویژه اسهال کودکان در فصل تابستان است.

برای این منظور بهتر است میوه تازه آناناس را درون آب آناناس تازه که از مخلوط کردن یک استکان آب با چند قطعه آناناس بدست آمده، قرار دهید و دو تا سه بار در روز این مخلوط را به او بدهید.

مصرف این میوه به بزرگسالانی که به دلیل ضعف سیستم گوراشی دچار اسهال هستند نیز توصیه می شود. ایده آل نوشت: در نوزادان یا کودکان زیر دو سال بهتر است متناسب با سن شان از یک تا ده قاشق چای خوری استفاده شود.