به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ محمدرضا اکبر حلوايي در مورد شرط ادامه تحصيل فارغالتحصيلان ديپلم و پيشدانشگاهي در دانشگاه گفت: براساس قانون خدمت وظيفه عمومي، فارغالتحصيلان ديپلم و پيشدانشگاهي چنانچه ظرف مدت يکسال از تاريخ فراغت از تحصيل در مقطع متوسطه در دانشگاه پذيرفته شوند، با اخذ معافيت تحصيلي ميتوانند به تحصيل خود ادامه دهند.

وی افزود: چنانچه تاریخ پذیرش آنان در دانشگاه پس از گذشت یکسال از تاریخ اخذ دیپلم یا پیش‌دانشگاهی باشد، مجاز به تحصیل نخواهند بود.

حلوایی گفت: با توجه به اینکه قانون مذکور در آبان ماه سال ۹۰ تصویب و به مورد اجرا گذاشته شده است؛ بنابراین آن دسته از مشمولانی که در خرداد ماه سال ۹۰ موفق به فراغت از تحصیل در مقطع متوسطه شده‌اند و در مهلت معرفی یک ساله(تا پایان خرداد ماه امسال) وضعیت خدمتی خویش را مشخص کردند و وارد غیبت نشده‌اند، در صورتی که تا پایان شهریور ماه ۹۱ در دانشگاه پذیرفته شوند، می‌توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند.

وی همچنین ملاک پذیرش در دانشگاه را برای کسانی که از طریق آزمون سراسری شرکت کرده‌اند، تاریخ اعلام نتایج قطعی آزمون و برای کسانی که بدون آزمون سراسری در دانشگاه پذیرفته می‌شوند تاریخ ثبت‌نام در دانشگاه اعلام کرد.

حلوایی با بیان اینکه شرط برخورداری از معافیت تحصیلی، نداشتن غیبت است و گفت: مشمولانی که وارد غیبت شده باشند مجاز به تحصیل نیستند و معافیت تحصیلی برای آنان صادر نخواهد شد.

وي درباره ادامه تحصيل سربازان در حال خدمت گفت: اين قبيل افراد چنانچه در رشتههاي کارشناسي و بالاتر پذيرفته شوند به شرط نداشتن غيبت از خدمت ترخيص خواهند شد و در صورت پذيرش در رشتههاي مقطع کارداني مجاز به تحصيل نيستند.