به گزارش افکارنیوز فرهاد پرورش در گفتوگو با فارس در خصوص راهاندازی مسیرهای پروازی جدید در ایرانایر اظهار داشت: از سال گذشته، ایرانایر تلاش کرده است که شهرهای مختلف ایران را از طریق ایجاد خطوط هوایی به عتبات متصل کند.

وی ادامه داد: در شبکه داخلی از حدود یک ماه و نیم گذشته، پرواز شهر کرد مشهد راه‌اندازی شد.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران‌ تصریح کرد: ‌اخیراً نیز طی هماهنگی با سازمان حج و زیارت و با درخواست‌های مکرر مردم ارومیه، پرواز ارومیه بغداد از هفته گذشته برقرار شده است.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران‌ اضافه کرد: با برقراری مسیر ارومیه به بغداد در حال حاضر، ۸ مسیر پروازی از شهرهای مختلف ایران به عتبات عالیات برقرار است.

پرورش خاطرنشان کرد: تمام پتانسیل هما بر این امر بنا نهاده شده است که این خطوط پروازی از مراکز مختلف استان‌ها فعال شوند؛ البته طبق هماهنگی با سازمان حج و زیارت، توسعه این مسیرها تابع استقبال مسافران و وجود زائران به اندازه کافی است.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران‌ اضافه کرد: طی چند ماه اخیر برنامه‌ریزی‌ کرده‌ایم پس از بغداد، نجف را نیز به مسیرهای پروازی ایران‌ایر اضافه کنیم که این مورد موجب شده است پروازها هم به بغداد و هم به نجف وجود داشته باشد و تقسیم سفر نیز در این راستا پیش آمده است.

پرورش اظهار داشت: طبق هماهنگی با سازمان حج و زیارت، در پرواز‌های عتبات برخی از استان‌ها به نجف پرواز دارند و از برخی استان‌ها پرواز به بغداد انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران‌ اضافه کرد: در حال حاضر از ۸ شهر ایران به ۲ شهر عراق، پرواز عتبات عالیات انجام می‌شود و برنامه داریم این مسیرها را تقویت کنیم.

پرورش با اشاره به اینکه از سال گذشته حدود ۶ پرواز به پروازهای خارجی هما افزوده شده است، گفت: به تازگی یک فروند هواپیمای جدید نیز به ناوگان ایران‌ایر افزوده شده است.



* آمادگی ایران‌ایر برای انجام پرواز‌های حج تمتع

مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران‌ تصریح کرد: در زمان اجلاس سران کشور‌های عضو عدم تعهد، خدمات مختلف به شرکت‌های هواپیمایی و هواپیماهای مهمانان در فرودگاه‌های امام خمینی(ره) و مهرآباد ارائه شد.

پرورش تصریح کرد: هم‌اکنون در حال آمادگی هستیم تا برای ارائه خدمات در عملیات پروازهای حج تمتع که از اواخر شهریورماه آغاز می‌شود، فعال باشیم.



* ارائه خدمات فرودگاهی به شرکت‌های هواپیمایی خارجی

مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران‌ اظهار داشت: اغلب خدمات فرودگاهی به شرکت‌های هواپیمایی خارجی در تهران، مشهد، شیراز و برخی دیگر از شهر‌ها توسط ایران‌ایر انجام می‌شود، به عنوان مثال ایران‌ایر در مشهد به ۶ شرکت هواپیمایی خارجی خدمات ارائه می‌دهد.

پرورش با اشاره به راهاندازی پرواز مستقیم مسقط ـ تهران توسط شرکت هواپیمایی عمانایر، تصریح کرد: خدمات فرودگاهی این پرواز نیز توسط ایرانایر ارائه میشود.