به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، متخصصان آلمانی در این مطالعه ۵۲ شرکت‌کننده با متوسط سنی ۴۴ سال را که به افسردگی حاد مبتلا شده‌ بودند با ۱۰۶ فرد سالم مقایسه کردند. این شرکت‌کنندگان به لحاظ تغذیه با شیر مادر در دوران نوزادی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

به گزارش سایت اینترنتی ماهی هلت نیوز دیلی، نتایج ارزیابی‌ها نشان داد نرخ ابتلا به افسردگی در افرادی که از شیر مادر تغذیه نکرده‌اند، به مراتب بیشتر بوده است. در این ارزیابی سایر عوامل موثر در بروز افسردگی نظیر سن، جنسیت و سطح سواد مادر نیز مورد توجه قرار گرفت.

این متخصصان همچنین دریافتند که طول مدت شیردهی در این زمینه تاثیری ندارد به این معنی که حداقل دو هفته تغذیه با شیر مادر از همان بدو تولد می‌تواند تاثیر بسزایی در پیشگیری از ابتلا به این اختلال روانی داشته باشد.

متخصصان آلمانی می‌گویند: هر چند این مطالعه وجود رابطه بین مصرف شیر مادر و پیشگیری از افسردگی را تایید می‌کند اما علت این ارتباط را نشان نداده است و برای درک آن انجام مطالعات بیشتر ضروری است. اما متخصصان تصور می‌کنند که تاثیر روانی تغذیه با شیر مادر می‌تواند این رابطه را توجیه کند. به بیان دیگر شیردهی به طور کلی ارتباط عاطفی بین مادر و فرزند را می‌تواند توجیه کند.

به بیان دیگر، شیردهی به طور کلی ارتباط عاطفی بین مادر و فرزند را تقویت می‌کند و در عین حال جنبه‌های دیگر این رابطه می‌تواند تاثیر پیشگیری‌ کننده در برابر افسردگی داشته باشد.

شرح اين آزمايشات در مجله روان درماني و روان تني منتشر شده است.