هشدار: ماموگرافی سرطان زاست!
سرویس سلامت افکار نیوز -

براساس اطلاعیه این گروه، در تشخیص و غربالگری سرطان سینه به جای تاباندن اشعه به سینه زنان و افزایش احتمال بروز بیماری می توان از روش های تشخیص دیگری مانند ام. آر. آی استفاده کرد. این روش امن بوده و باعثجهت در ژن نمی شود.

به گزارش افکار نیوز، دکتر لن لیچ‌فلد معاون رئیس پزشکی انجمن سرطان آمریکا در این باره گفت: با وجود اینکه هنوز صحت صد درصدی این گفت ها مشخص نشده است اما باید در این باره احتیاط کرده و باعثجهش ژن سرطان سینه در زنان نشد. ماموگرافی روشی است که در زنان بالای ۴۰ سال و مشکوک به سرطان سینه استفاده می شود، سرطان سینه به دلیل جهش و تغییر در ژنها BRCA۱ یا BRCA۲ ایجاد می شود و زنانی که این ژنها را دارند احتمال بروز این بیماری در آنها ۵ برابر زنان معمولی است.

به گزارش افکار نیوز، این اختلال در زنان یک به ۴۰۰ بوده و بیشتر میان زنان اروپای شرقی شایع بوده و می توان به جای ماموگرافی از روش هایی مانند ام. آر. آی و تصویربرداری با رزونانس مغناطیسی و اسکن استفاده کرد که در آنها خبری از اشعه نیست.

از سویی دیگر دانشمندان دانشگاه تگزاس قاتل سرطان سینه را شناسایی کردند به عبارتی آنها دو میوه‌ای که قادر به از بین‌بردن مهاجم‌ترین نوع سرطان هستند توسط دانشمندان دانشگاه تگزاس شناخته شدند. آلو و هلو قادر به انهدام مهاجم‌ترین نوع سلول‌های سرطان سینه هستند. این دو میوه خطرناکترین سلول‌های سرطانی را ازبین می برند ولی جالب است بدانید کوچکترین آسیبی به سلول‌های سالم مجاور وارد نمی‌کنند.

طبق گزارش محققان دو پلی فنول(مواد شیمیایی گیاهی) منجر به مرگ سلول‌های سرطانی می‌شوند. فنول ها ترکیبات آلی هستند که به طور خاص در میوه‌ها یافت می‌شوند.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آلو و هلو و همچنین زغال‌اخته و تمشک برای درمان سرطان بسیار مفید هستند و استفاده از این منابع طبیعی درمانی توصیه می‌شود.

مزیت این روش نسبت به شیمی درمانی در این است كه استفاده از این دو ماده غذایی بر خلاف شیمی درمانی هیچ آسیبی به سلولهای سالم وارد نمی كند.