بلوغ متهم ردیف اول آکنه

به گزارش افکارنیوزبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دانشیار بیماریهای پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه، مهمترین عامل ایجاد جوش در صورت افراد، تغییراتی است که در سن بلوغ اتفاق می افتد، خاطرنشان کرد: در این سن هورمون های جنسی ترشح می شوند و باعثافزایش چربی پوست می شوند و چربی های اضافه زمینه را برای کشت میکروبها مستعد می سازد.

دکتر مسعود ملکی افزود: این جوش ها در دخترها بین ۱۳ تا ۱۶ سالگی و در پسران بین ۱۴ تا ۱۷ سالگی شروع می شود و ممکن است تا حدود سن ۴۰ سالگی ادامه پیدا کند این است که کار پزشکان را در نامگذاری این بیماری تحت عنوان غرور جوانی مشکل می سازد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه این بیماری ممکن است در نوزادان و کودکان شیرخوار نمایان شود، افزود: به دلیل عبور هورمون های جنسی از طریق جفت مادر به نوزاد، علائم جوش در نوزادان هم بروز می کند.

مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی با بیا ن اینکه، تغذیه(مصرف تنقلات و مغزهای های گیاهی)، زندگی در در آب و هوای گرم و مرطوب و داروها نقش مهمی در تشدید این بیماری دارند، بیان داشت: میوه و سبزیجات می تواند اثرات مثبتی در درمان این بیماری داشته باشد.

دانشيار دانشگاه علوم پزشکي در مورد راه هاي درمان اين بيماري گفت: اين بيماري مانند ساير بيماريها نياز به درمان دارد و راه هاي بسيار مؤثري براي ريشه کن کردن اين بيماري وجود دارد و افراد مبتلا به اين بيماري بايد به پزشک مراجعه کنند و همچنين از درمان خودسرانه، دستکار، کندن و روشهاي غيرعلمي پرهيز کنند، زيرا باعث تشديد بيماري می شود و ممکن است آثار و ضايعاتي را در پوست باقي بگذارد.