طی سالهای اخیر شاهد گسترش فرقههای انحرافی و خودساختهای بودهایم که با توسل به معانی ماوراء طبیعت و فرامادی اقدام به جذب مخاطب و سپس فریب و سوء استفاده از آنها میکنند؛ فرقه شیطانی عرفان حلقه یکی از این فرقههاست.

فرقه شیطانی «عرفان حلقه» که چند سالی است در کشور ما فعالیت‌ می‌کند، با نفوذ در میان دانش‌آموزان و مدارس به دنبال آن است تا جوان و نوجوان جامعه را در معرض افکار و آموزه‌های انحرافی خود قرار دهد.

فعالیت‌های این فرقه ضاله در مدارس راهنمایی یکی از مناطق تهران گسترش بیشتری داشته و گویا موفق شده برخی از دانش‌آموزان و حتی معلمان مدارس این منطقه را به سوی آموزه‌های دورغین و شیطانی خود فریب دهد.

این فرقه شیطانی به واسطه برخی جذابیت‌های خاص، دانش‌آموزان را به سوی خود جذب می‌کند و متأسفانه در مدارس راهنمایی دخترانه نفوذ بیشتری داشته است.

سرکرده این گروه که از تحصیلات کلاسیک نیز برخودار نیست، شیطان را بنده خدا می‌داند و معتقد است قرآن وحی الهی نیست بلکه زائیده فکر بشری است.

به گفته برخی نجات‌یافتگان از گروه‌ عرفان حلقه، کلاس‌های عرفان حلقه به صورت مختلط برگزار می‌شود و محتوای آنها به تمسخر گرفتن دین اسلام و غلط دانستن نماز و روزه و سایر کتاب‌‌های دینی است؛ آنها حتی زیارت عاشورا را به دلیل تأکید بر لعن و برائت باطل و خرافه می‌دانند.

بیشک این خرافات و دروغها بهداشت معنوی را در جامعه تهدید میکند؛ اینکه به نام عرفان و رحمانیت خداوند، بندگان خدا را به نیروهای شیطانی بفروشند و اخلاق و انسانیت و ایمان را در آنها نابود کنند، تهدیدی جدی برای سلامت معنوی جامعه است.