به گزارش افکارنیوزآذر نظری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در کل استان برنامه‌های متنوعی برای دهه کرامت در نظر گرفته شده است که تجلیل از اسامی و القاب حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، جشن تکلیف دختران، تجلیل از دختران نخبه و فعال و برگزاری اجلاس دختران تازه مسلمان شده در تهران، بخشی از این برنامه‌هاست.

وی افزود: همچنین برگزاری مسابقات مختلف از جمله وبلاگ‌نویسی، بهترین دل‌نوشته، برگزاری مسابقه یا ضامن آهو، برگزاری مسابقه پیامکی نور کرامت و همچنین کارگاه آموزشی ویژه دختران در آستانه ازدواج، بخش‌های دیگری از برنامه‌هاست که برای دهه کرامت تدارک دیده شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران با بیان اینکه در این دهه کرسی آزاداندیشی دختران در مدارس و دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد، عنوان کرد: برای چندین شهرستان استان نیز نمایشگاه‌های حجاب و عفاف در نظر گرفته شده که در حاشیه برنامه‌ها برگزار خواهد شد.

به گفته نظری، اردوهای زیارتی قم و مشهد و اردوی ری‌ گردی و ورامین گردی نیز از برنامه‌های دیگر هفته کرامت استان تهران برای دختران است.

وی ادامه داد: در دهه کرامت امسال هرمی با منشور شخصیت دختران، بررسی و تدوین می‌شود و مقرر شده تندیس عفاف و حجاب نیز رونمایی شود. همچنین مرکز پاسخگویی به سوالات دختران در ورامین نیز فعال شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران با بیان اینکه در دهه کرامت از محصولات فرهنگی ملی مرتبط با دختران بهزیستی نیز رونمایی می‌شود، ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های ویژه استان تهران در دهه کرامت، برگزاری نمایشگاه پژوهشگران نوجوان است.

نظری همچنین عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که سال گذشته برای نخستین بار اجرا شد، تجلیل از ۷۰۰ دختر نخبه استان بود و امسال نیز از حدود ۵۰۰ دختر نخبه در حوزه‌های علمی، قرآنی، فرهنگی و ورزشی تجلیل خواهد شد.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که مقرر شده به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد، معرفی دختران شهیده قبل و بعد از انقلاب است و با توجه به اینکه ۷۰۰۰ شهیده زن در کشور وجود دارد، با هماهنگی‌ که استانداری با بنیاد شهید انجام داده، مقرر شده دختران شهیده استان نیز با عنوان الگوهای نمونه به جامعه معرفی شوند.

مديركل امور بانوان و خانواده استانداري تهران گفت: برگزاري نمايشگاه دختران جوان كارآفرين و ارسال پيامك از روايتهاي مربوط به حضرت رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در ايام دهه كرامت، بخش ديگري از برنامههاي استان تهران است.