به گزارشافکارنیوزعبدالرضا امیدوار شهری روز دوشنبه در گفت‌گو با ایسنا، افزود: نقشه‌های پیش یابی هواشناسی حاکی از استقرار زبانه پرفشار در نوار شمالی کشور طی روز دوشنبه است، لذا در سواحل جنوبی دریای خزر، اردبیل، ارتفاعات البرز و بتدریج شمالشرق ابرناکی، بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این سامانه اواسط روز سه‌شنبه از شمال شرق کشور خارج خواهد شد و از روز پنجشنبه در شمال غرب، سواحل جنوبی دریای خزر و طی روزهای جمعه و شنبه در نوارشمالی کشور افزایش ابر، رگبار و رعد و برق، وزش باد و کاهش دما رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: تا روز پنجشنبه در برخی نقاط جنوب شرق و شرق کشورافزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و تا روز سه‌شنبه در برخی مناطق غرب و جنوب غرب پدیده باد و گرد و خاک به همراه کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود و روز دوشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

وي به ايسنا گفت: بر اين اساس در روز سهشنبه آسمان تهران صاف تا نيمه ابري گاهي با وزش باد پيشبيني ميشود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز با ۳ درجه كاهش به ۱۸ و ۲۷ درجه سانتيگراد بالاي صفر ميرسد همچنين در روز چهارشنبه نيز آسمان پايتخت صاف تا کمي ابري خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به ۱۸ و ۲۹ درجه سانتيگراد بالاي صفر خواهد رسيد.