از شیر پاک کن چه می دانید؟!
افکارنیوز

: شیر پاک‌کن‌ها از قدیمی‌‌ترین محصولات پاک‌کننده آرایشی هستند. پودر‌ها و سایر مواد آرایشی، پوست را کثیف و منافذ آن را مسدود می‌کنند که ما مجبور هستیم به دفعات آنها را پاک کنیم. آب و صابون به تنهایی برای از بین بردن این ذرات کافی نیست بلکه باید موادی مانند اجسام چرب به کار ببریم که به زور، مواد رنگی این پودر‌ها و جرم‌های پوست را بگیرند و آنها را بیرون بکشند که در نهایت باعثجذب بهتر اکسیژن توسط پوست می‌شوند.

به این فرآورده‌ها، روغن‌های پاک‌کننده یا شیر زیبایی می‌گویند که در آنها مواد چربی کم و سبکی وجود دارد و برای پاک کردن روزانه پوست به کار می‌رود.

شیرپاک‌کن‌ها از قدیمی‌ترین محصولات پاک‌کننده هستند که بیشتر به شکل روغن در آب استفاده می‌شوند و روغن آنها نیز از نوع پارافین انتخاب می‌شود. حدود ۷۰ درصد وزن این فرآورده‌ها از آب و ۳۰ درصد آن روغن است. امروزه با ساخته‌شدن ظروف پلاستیکی، این لوسیون‌ها در حد وسیعی تولید شده‌اند.
ساخت آنها آسان است، نسبت به کرم‌های پاک‌کننده از نظر مصرف برتری دارند و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند. میزان اسیدیته این فرآورده‌ها همخوانی زیادی با اسیدیته پوست دارند و محصولات خوبی از نظر آسیب نرساندن به پوست محسوب می‌شوند. از این مواد می‌‌توان به عنوان پاک‌کننده‌های آرایشی یا برطرف کننده آلاینده‌های صورت استفاده کرد. کار پاک‌سازی زمانی به اتمام می رسد که مواد زائد قابل شست‌وشو با استفاده از شیرپاک‌کن‌ها با تونیک یا آب ولرم از روی صورت برداشته شوند.