کدام پوست زودتر چروک می شود؟!
افکارنیوز

: یک متخصص بیماری‌های پوست گفت: استفاده از کرم‌های ضد آفتاب یکی از بهترین روش‌های دفاعی برای جلوگیری از بروز مضرات نور خورشید است.

دکتر سید ناصر عمادی، شنبه، ۲۵ شهریور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استفاده از کرم‌های ضد آفتاب یکی از بهترین روش‌های دفاع برای جلوگیری از مضرات نور خورشید است که استفاده از آن در تمامی سنین توصیه می‌شود.

وی با اعلام اینکه باید نوع مصرف کرم های ضد آفتاب با نوع پوست افراد همخوانی داشته باشد، گفت: افراد در استفاده از این کرم‌ها باید با پوست خود آشنا باشند و مطابق با نوع پوست خود از آن استفاده کنند. این متخصص بیماری‌های پوست با بیان این‌که افراد باید از کرم‌هایی استفاده کنند که SPF آن بالای ۳۰ باشد، افزود: حتما باید یک لایه نازک از کرم‌های ضد آفتاب بر روی پوست باقی بماند.

دکتر عمادی با تاکید بر لزوم مراقبت از پوست و استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در روزهای ابری و بارانی، اظهار کرد: نفوذ نور خورشید در پوست‌هایی که در اثر شستن خیس می‌شوند، بیشتر است و باعثتیرگی پوست می‌شود. وی، عوامل شبیه نور خورشید مانند نورهای تلویزیون، کامپیوتر و مهتابی را از عوامل سوختگی پوست دانست و افزود: سالمترین نور در منزل نورهایی است که توسط لامپ‌های زرد ۱۰۰ واتی منتشر می‌شود.

این متخصص بیماریهای پوست، پوست‌های چرب را به دلیل داشت عامل محافظت کننده بهترین نوع پوست عنوان کرد و گفت: افرادی که پوست بدنشان چرب است دیرتر چروک و مبتلا به سرطان پوست می‌شوند. عمادی با بیان این‌که مصرف میوه، سبزیجات و فیبره و انواع ویتامین‌ها را در سلامت پوست موثر دانست و اظهار کرد: افرادی که دارای پوست خشک هستند باید مراقبت بیشتری از پوستشان داشته باشند.

وی به افرادی که پوستشان را برنزه میکنند توصیه کرد از سوزاندن پوست در اثر برنزه کردن پرهیز کنند.این متخصص بیماریهای پوست تصریح کرد: کسانی که به دفعات از روش برنزه کردن با نور خورشید استفاده میکنند بعد از گذشت چند سال دچار عوارضی از جمله تیرگی و لکههای پوست و سرطانهای پوستی میشوند که در زیبایی آنها تاثیر سویی دارد.