ما متولی همسرگزینی جوانان نیستیم

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، دکتر محمد عباسی در اولین نشست سراسری «مراکز مشاوره‌ ازدواج و تحکیم خانواده با رویکرد بومی و اسلامی» گفت: باید در هر موضوعی به سراغ متخصص آن رفت و ضروری است که نگاه مکتبی، مذهبی، تخصصی و دینی در امر انتخاب و ساماندهی مراکز مشاوره مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تمامی تلاش‌ها برای تهیه پیش‌نویس آیین‌‌نامه ساماندهی مراکز مشاوره و تحکیم خانواده در حوزه معاونت فرهنگی - تربیتی وزارت ورزش وجوانان انجام شده است، اظهار کرد: این آیین‌نامه بعد از ۱۸ جلسه کارشناسی تدوین شده و در انتظار تصویب است.

همه دستگاه‌ها باید به موضوع ازدواج جوانان بپردازند


عباسی با بیان اینکه یک سوم جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند، اظهارکرد: همه دستگاه‌ها باید به موضوع ازدواج جوانان بپردازند تا با بکارگیری همه فرصت‌ها نیاز این بخش از جمعیت کشور برطرف شود.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با تاکید بر اینکه تحکیم و تشکیل خانواده در هر عصری مهم است، افزود: باید همواره جلساتی برای برطرف کردن مشکلات جوانان برگزار شود.

آیین‌نامه ساماندهی مراکز مشاوره‌ی ازدواج جوانان هنوز به تصویب نرسیده است

عباسی در ادامه با بیان اینکه آیین‌نامه ساماندهی مراکز مشاوره‌ی ازدواج جوانان هنوز به تصویب نرسیده است، گفت: اما یکسری اقدامات در وزارت ورزش و جوانان آغاز شده است تا آیین‌نامه پس از تصویب به شکل اصولی و حرفه‌ای پیگیری شود.

شرایط برای همسرگزینی در کلان‌شهرها دشوار است


وی در ادامه ساماندهی مراکز همسرگزینی را توقعات اجتماع از متولیان امور جوانان دانست و در ادامه با تاکید بر اینکه در کلان‌شهرها شرایط برای همسرگزینی دشوار است و انسان‌ها با یکدیگر ارتباط رو در رو ندارند، عنوان کرد: مراکز مشاوره‌ می‌توانند در انتخاب همسر به جوانان کمک کنند.

عباسی اضافه کرد: برای حل مسائل مربوط به همسرگزینی باید مشاوره‌های جدی صورت پذیرد. در گذشته نگاه خانواده به این مسئله نگاه افراط و تفریط بود، اما در حال حاضر خانواده‌ها تمامی مسائل را به دست جوانان سپرده و آنها را راهنمایی نمی‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه سخنانش با اشاره به روند اخذ مجوز مراکز مشاوره‌ی ازدواج در گذشته، عنوان کرد: در گذشته برخی از مراکز از سازمان ملی جوانان و برخی دیگر از وزارت کشور مجوز می‌گرفتند و وجود مراکز مشاوره‌ای نشان از ضرورت ارائه مشاوره به جوانان دارد.

وزارت ورزش و جوانان تنها مسوول حل مشکل ازدواج جوانان نیست


وی گفت: تصور همه این است که وزارت ورزش و جوانان مسوول حل مشکل ازدواج جوانان است، اما تمام دستگاه‌ها مسوول این امر هستند.

مشاوره‌های قبل از ازدواج از بروز خطاهای جبران ناپذیر جلوگیری می‌کند

عباسی در ادامه با اشاره به نتایج تحقیقاتی پیرامون علل طلاق، گفت: طلاق تنها به دلیل بی‌پولی و بی‌مسکنی انجام نمی‌شود، بلکه ریشه در مشکلات دیگری دارد و بسیاری از مشکلات ریشه در اصول رفتاری خانواده‌ها دارد.

وزير ورزش و جوانان در ادامه تاكيد كرد: شكلگيري مشاورههاي قبل از ازدواج از بروز خطاهاي جبران ناپذير در زندگي مشترك جلوگيري ميكند.