به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، اسماعیل احمدی مقدم پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله علوی گرگانی در قم اظهار کرد: حضور پرسنل نیروی انتظامی و فرماندهان در محضر علما فرصتی مغتنم برای علم آموزی و کسب فیض است.

وی افزود: امنیت واقعی که زیرساخت رفاه و عدالت محسوب می‌شود، ریشه در ایمان داشته و برقراری امنیت بدون در نظر گرفتن این مهم امکان‌پذیر نیست.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در این نهاد به منظور بصیرت افزایی و آگاهی پرسنل گفت: این کار از نخستین مراحل جذب نیرو صورت گرفته و در ادامه نیز برنامه‌هایی برای تمام فرماندهان نیروی انتظامی در مرکزی در قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از سال گذشته این گونه برنامه‌ها در تمام استان‌ها اجرا شده و اساتیدی از قم و سایر استان‌ها به تمام نیروها آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

احمدی مقدم با اشاره به یکسان سازی رفتار پلیس در همه ابعاد بیان داشت: آثار عملی این مسئله در سالم سازی محیط به خوبی دیده می‌شود و نتایج درخشانی حاصل شده است.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: جرایم خشن و ناامن کننده در سال‌های اخیر کاهش یافته و این در حالی است که افزایش روند جرایم در تمام کشورها امری طبیعی محسوب می‌شود.

وی افزود: مسائلی چون افزایش جمعیت و شهرنشینی در بیشتر شدن جرایم تأثیر مستقیم دارند، اما طی سال‌های اخیر به ویژه دو سال گذشته شاهد کاهش جرایمی چون سرقت مسلحانه، قتل، اقدامات تروریستی و آدم ربایی در سطح کشور بوده‌ایم.

احمدی مقدم از کاهش ۵۰ درصدی شهدای نیروی انتظامی در سال گذشته خبر داد و گفت: در بعد نظم ترافیکی نیز با وجود ۲۴ میلیون وسیله نقلیه در سطح کشور، آمار تصادفات و کشته‌های ناشی از این مسئله با سال‌هایی که میزان خودروها بسیار کمتر بود، برابری کرده و حتی کاهش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر پاسخگویی به موقع پلیس در مورد مشکلات امنیتی و انتظامی جامعه عنوان داشت: در سال‌های اخیر به واسطه تحریم‌هایی که صورت گرفته، نیروی انتظامی کشور به خودکفایی در ساخت همه نرم افزارهای لازم دست یافته و در این زمینه نسبت به کشورهای همسایه در رتبه بالاتری قرار دارد.

وی ادامه داد: اکنون در همه روستاهای مرزی کشور امنیت بالایی حاکم است و در حوزه اخلاق نیز با توجه به نگرانی‌هایی که علما و متدینین دارند، نیروی انتظامی فعالیت می‌کند هرچند با برخی مشکلات در این زمینه روبه‌رو است.

احمدی مقدم با اشاره به فضای جهانی سازی فرهنگی و تهاجم شبکه‌های ماهواره‌ای به خانواده‌ها بیان داشت: امروز شاهد کاهش مشکلات ناشی از فعالیت گروه‌های فساد هستیم و در واقع می‌توان گفت تا حد زیادی این گروه‌ها مهار شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه توان نیروی انتظامی بیشتر از اقدامات صورت گرفته است، گفت: تا اینجای کار نیز با توجه به حجم گسترده تلاش دشمنان، آثار مورد نظر آنها ظاهر نشده و این امر به واسطه توفیق و عنایات الهی حاصل شده است.