به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، ناصرالدین اسلامی فرد درباره لغو مجوز خبرگزاری «وفا» در جلسه امروز هیئت نظارت بر مطبوعات افزود: این اقدام معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در راستای اطلاعاتی کردن رسانه‌ها قبل از انتخابات است که مغایر نظر رئیس جمهور و وزیر ارشاد است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا این خبرگزاری توسط دیوان عدالت اداری هم لغو مجوز شده است؟ توضیح داد: این خبرگزاری هیچ پرونده‌ای در هیچ محکمه‌ای ندارد و اینکه چرا در دیوان عدالت اداری لغو مجوز شده جای تعجب دارد.

مدیرعامل خبرگزاری وفا افزود: وقتی برای رسانه‌ای در جایگاه خبرگزاری‌ها حکمی صادر می‌شود باید پیش از حکم تذکر داده شود ولی هیچ تذکری تاکنون به این خبرگزاری داده نشده است.

اسلامی‌فرد گفت: تنها مسئله‌ای که در حال حاضر مطرح می‌شود این است که چرا خبرگزاری وفا بیانیه دبیران تشکل های جانبازی کشور را که خطاب به وزیر ارشاد خواستار تغییر معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد شدند، را منتشر کرده است.

وی افزود: این در حالی است که در دوره اقتصاد مقاومتی هزینه‌های زیادی از سوی معاونت مطبوعاتی برای مناسبت‌های مختلف صورت می‌گیرد اما در هفته دفاع مقدس اقدامی انجام نشده است.

مدیر عامل خبرگزاری وفا تصریح کرد: این برای اولین بار است که یک خبرگزاری لغو مجوز می‌شود و این لغو صرفاً به خاطر برخورد رسانه‌ای با معاونت مطبوعاتی بوده است که در مقابل هم معاونت مطبوعاتی وزرات ارشاد در برخورد سلیقه‌ای نسبت به لغو مجوز خبرگزاری «وفا» اقدام کرده است.

به گزارش فارس، تبصره ۴ ماده یک قانون مطبوعات عبارت است از خبرگزاری‌های داخلی از حیثحقوق، وظایف، حمایت‌های قانونی و جرائم و مجازات‌ها و مرجع و نحوه دادرسی مشمول احکام مقرر در این قانون و اصلاحات آن است.

مدیرعامل و نویسندگان و تهیهکنندگان مطالب خبرگزاریها حسب مورد دارای همان مسئولیتهایی هستند که برای مدیر مسئول و نویسنده مطبوعات منظور شده است. هیات نظارت بر خبرگزاریها، همان هیئت نظارت بر مطبوعات خواهد بود.