به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، احمد حاج‌علیزاده عصر امروز در جریان بازدید از روستاهای زلزله‌زده اهر در تشریح اقدامات انجام شده، اظهار داشت: ما برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به دنبال تغییرات ناگهانی هوا سعی کردیم با دایر کردن کانکس‌ها و مکان‌های مناسب اسکان موقت خانوارهای زلزله‌زده را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: ۸۷۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده بتن‌ریزی شده و عملیات آواربرداری در ۱۹ روستا به اتمام رسیده است.

حاج‌علیزاده سهمیه بنیاد مسکن استان اردبیل را در احداثو بازسازی مناطق زلزله‌زده یک‌هزار و ۷۰۰ واحد اعلام کرد و افزود: عملیات احداثاین واحدها به سرعت در حال انجام است و در تأمین مصالح نیز مشکلات احتمالی پیش آمده برطرف شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: تاکنون یک‌هزار و ۲۶۳ واحد از واحدهای احداثی در مناطق زلزله‌زده اهر به مرحله پی‌کنی رسیده و یک‌هزار و ۱۲۰ واحد نیز در مرحله فونداسیون قرار دارد.

وی اضافه کرد: ۲۳۰ واحد نیز در مرحله بتن‌ریزی سقف می‌باشد که در تلاش هستیم تا نیمه آبان ماه بخشی از واحدهای تکمیل شده را تحویل متقاضیان دهیم.

به گزارش فارس، مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل به جایگاه اولی استان اردبیل در سرعت دادن به اجرای پروژه‌های بازسازی مناطق زلزله‌زده اهر اشاره کرد و یادآور شد: غیر از اردبیل دو ستاد معین دیگر در این منطقه مشغول فعالیت هستند که به نظر می‌رسد واحدهای احداثی با سرعت و دقت و توجه تکمیل شده و آماده بهره‌برداری شود.

حاج‌علیزاده بیان کرد: ما در احداثواحدهای مسکونی مناطق زلزله‌زده از اسکلت پیچ و مهره استفاده می‌کنیم و این به سرعت کار و تکمیل پروژه‌ها کمک کرده است.

وی همچنین در مورد تأمین مصالح مورد نیاز به ویژه شن، ماسه، سیمان و برخی دیگر از مواد مورد نیاز ادامه داد: از طریق بنیاد مسکن به صورت ملی و استانی این مصالح تأمین و تهیه می‌شود که مشکل خاصی نیز در تأمین این مواد و مصالح نداریم.

حاجعلیزاده همچنین از فعالیت ۳۰ اکیپ مهندسی در مناطق زلزلهزده با هدف نظارت بر ساخت و سازها خبر داد و گفت: یک وضعیت رو به جلو را در تأمین مسکن مورد نیاز زلزلهزدگان شهرهای آذربایجانشرقی شاهد و ناظر هستیم.