پرونده این ماجرا از اواخر مهر امسال همزمان با سرقتهای مشابه از طلافروشیهای استان اصفهان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت. بررسی پروندهها حاکی از آن بود دزدان حرفهای نیمههای شب با سوراخ کردن سقف، وارد طلافروشیها شده و پس از تخریب گاوصندوق، طلا و جواهرات را سرقت میکردند.

روزنامه ایران در این باره نوشت: تبهکاران در آخرین سرقت به یک طلافروشی در خیابان «وحید» اصفهان دستبرد زده بودند که کارآگاهان پس از بررسی آثار به‌جا مانده در صحنه سرقت و تحقیقات تخصصی، رد‌پای تبهکاران را در استان‌های اصفهان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد شناسایی کرده و در ۱۱ عملیات همزمان، تبهکاران را دستگیر کردند.

۱۱ عضو شبکه حرفه‌ای، پس از انتقال به اداره آگاهی اصفهان در بازجویی‌ها به شش فقره سرقت از طلافروشی‌ها اعتراف کردند. دزدان «ماکسیما» سوار در بازجویی‌ها گفتند: حدود ۵۰ کیلو طلا و جواهر سرقتی را به یک طلافروشی در «دهدشت» فروخته و بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به جیب زده‌اند.

سرهنگ حسین حسین‌زاده - رئیس پلیس آگاهی اصفهان - در این‌باره گفت: سارقان پس از بازجویی‌های مقدماتی در اداره آگاهی به محل سرقت‌ها منتقل شده و صحنه دزدی‌ها را بازسازی کردند. آنها در تشریح سرقت‌ها اعتراف کردند قبل از سرقت، دیوار و سقف طلافروشی را به‌طور کامل مورد بررسی قرار داده و محل ایجاد سوراخ و ورود به مغازه را شناسایی می‌کردند.

دزدان در ادامه اقرار کردند از ۲۳ مهر تا ۱۶ آذر به شش طلافروشی در شهرهای لنجان، اصفهان، مبارکه و فلاورجان دستبرد زده‌اند. در بازرسی از مخفیگاه آنها در شیراز، ۲۰ تخته فرش ابریشم و تابلوفرش گرانقیمت کشف شد که دزدان مدعی شدند فرش‌ها را آذر امسال از خانه‌های شمال تهران سرقت کرده‌اند.

در حال حاضر تحقیق از متهمان در اداره آگاهی اصفهان همچنان ادامه دارد.