مسدود شدن ثبت‌نام متقاضیان وام ازدواج

به گزارش افکارنیوز، مسعود امینی درگفت‌وگو با ایسنا، با توجه به فعالیت سامانه قرض الحسنه ازدواج، عملکرد بانک‌های ده‌گانه ملت، رفاه کارگران، مسکن، سپه، کشاورزی، ملی ایران، تجارت، صادرات، پست بانک و قرض الحسنه مهر ایران در این سامانه برای پرداخت تسهیلات ازدواج به متقاضیان را در سال‌های ۹۰ و ۹۱ تشریح کرد.

وی با اشاره به عملکرد بانک‌های ده‌گانه در پرداخت وام ازدواج به متقاضیان در سال جاری، گفت: در حال حاضر سامانه ازدواج شش بانک ملی ایران، سپه، مسکن، کشاورزی، رفاه کارگران و تجارت به دلیل اختصاص ۱۰۰ درصدی منابع قرض‌الحسنه به مصارف، مسدود می‌باشند.

امینی با بیان اینکه تا پایان مهر۹۱، یک میلیون و ۳۸۵ هزار و ۶۵۱ نفر متقاضی دریافت وام ازدواج بوده‌اند، اظهار کرد: تا کنون ۸۵۳ هزار و ۱۸ نفر تعداد واقعی ثبت‌نام‌ کنندگان در سامانه بوده‌اند و ۵۳۲ هزار و ۶۳۳ نفر به دلیل کمبود مدارک، عدم تایید اطلاعات ثبت سازمان ثبت احوال و یا عدم مراجعه در موعد زمانی مقرر از سامانه عملیاتی دریافت وام حذف شده‌اند.

مدیرکل دفتر ازدواج وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: از تعداد متقاضیان ثبت نام کننده سال جاری ۴۶۴ هزار و ۶۶۲ نفر(حدود ۵۴.۴ درصد) از متقاضیان، موفق به دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج شده‌اند.

امینی افزود: تا پایان مهرامسال از میان ده بانک اعطا‌ء کننده تسهیلات ازدواج، بانک‌های ملی ایران، تجارت و سپه به ترتیب با ۸۴.۸، ۷۲.۶ و ۶۳.۵ درصد بر اساس نسبت دریافت‌کنندگان به تعداد متقاضیان واقعی تسهیلات مزبور، دارای بهترین عملکرد بوده‌اند.

وی همچنین در ادامه به آمار وضعیت پرداخت وام ازدواج به متقاضیان در سال ۹۰ اشاره کرد و گفت: در این سال دو میلیون و ۳۳۷ هزار و ۵۶۴ نفر متقاضی دریافت وام ازدواج در بانک‌های مذکور بوده‌اند که از این میان ۹۵۴ هزار و ۵۰۴ نفر به دلیل کمبود مدارک، عدم تایید اطلاعات ثبت سازمان ثبت احوال و یا عدم مراجعه در موعد زمانی مقرر از سامانه عملیاتی دریافت وام حذف شده‌اند.

مدیرکل دفتر ازدواج وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: از یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۶۰ نفر ثبت‌نام‌ کننده باقی مانده که به عنوان ثبت‌نام کننده واقعی در سامانه شمرده می‌شدند، تعداد یک میلیون و ۲۳۵ هزار و ۳۸۸ نفر(حدود ۸۹.۳ درصد) از متقاضیان، موفق به دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج شده‌اند.

امینی افزود: از میان ۱۰ بانک مذکور، بانک‌های مسکن، سپه، صادرات ایران، قرض‌الحسنه مهر ایران و ملی ایران به ترتیب با ۹۷.۲، ۹۳.۱، ۹۲.۱، ۹۱.۸ و ۹۱.۳ درصد در سال ۹۰ بر اساس نسبت دریافت‌کنندگان به تعداد متقاضیان واقعی تسهیلات مذکور، دارای بهترین عملکرد بوده‌اند.

وی در پایان با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان در راستای حمایت از بانکهای فعال در حوزه ازدواج جوانان از این بانکها تجلیل میکند، گفت: تسهیل در امر ازدواج از سیاستهای وزارتخانه است و قرار است تا بانکهایی که روانترین و بیشترین تسهیلات دراین امر را ارائه دادهاند به عنوان بانکهای برتر معرفی و از آنان تجلیل کنیم.