به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، عضو شورای اداری شهرستان آمل بیان کرد: این دو گردشگر که بدون اطلاع مقامات محلی به ارتفاعات الیسمتان این بخش صعود کرده بودند نتوانستند راه بازگشت را پیدا کنندد و بیش از ۴۸ ساعت در این کوه‌ها سرگردان شدند.

فااطلاع مرکز اورژانس شهرستان آمل مفقودی این دو نفر اعلام شد، افزود: این دو کوهنورد با همکاری گروه امداد و نجان هلال‌احمر، دهیاران و چوپانان منطقه شب گذشته نجات یافتند.

وی با بیان اینکه در ۴۵ روز گذشته این سومین باز است که گردشگران دراین منطقه مفقود می‌شوند، یادآور شد: آشنا نبودن به منطقه و عدم همکاری با مسئولان منطقه باعثبروز خطرات برای گردشگران می‌شود.

بخشدار امامزاده عبدالله آمل با تاکید بر اینکه ارتفاعات بخش امامزاده آمل دارای مناطق جنگلی انبوه است، بیان داشت: این مناطق دارای جنگل‌های شیب‌دار و دره‌های بزرگ است که در زمان بارندگی مسیری خطرناک به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در این منطقه به دلیل خطراتی که دارد نباید به تنهایی وارد شد، گفت: کمترین تغییرات آب و هوایی در این منطقه باعثسرگردان شدن گردشگران می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه گردشگران بهتر است قبل از سفر، اطلاعات جغرافیایی مناطق را مطالعه کنند، اظهار داشت: آشنا نبودن به منطقه به صرف زیبایی‌های آن می‌تواند برای گردشگران دردسرساز باشد.

وی گفت: تقریبا در زمان تعطیلات و مناسبتها، گروههای مختلف کوهنوردی و گردشگری در این مناطق دچار حادثه میشوند که آشنا نبودن به منطقه تنها دلیل این حوادث است.