به گزلرش افکارنیوزبه نقل از ایسنا: سید محمد هادی ایازی، با بیان اینکه پس از گذشت ۱۰ سال و تکمیل ظرفیت ضلع شرقی بهشت‌زهرا باز هم مشکلی از نظر دفن اموات وجود ندارد، اظهار کرد: در ۱۰ سال آینده قبور قطعات ضلع غربی این آرامستان نیز ۳۰ ساله خواهد شد و امکان احیای این قبور و دفن مجدد اموات در آن فراهم می‌شود.

وی در عین حال با اذعان به اینکه سفر تمامی شهروندان به یک نقطه شهر برای حضور بر سر آرامگاه اموات خود مشکل‌ساز است، گفت: این مسئله همواره دغدغه مدیریت شهری بوده است و به همین خاطر شهرداری به دنبال ایجاد آرامستان در هر چهار سوی پایتخت بوده است.

به گفته ایازی، احداثآرامستان جدید در شورای اجتماعی شهرداری تهران مورد بحثقرار گرفته و هم‌اکنون حوزه معاونت خدمات شهری در حال مطالعه در این باره است تا مکانی را برای احداثآرامستان جدید تهران انتخاب کند.

سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به اینکه آیا اراضی اطراف بزرگراه شهید بابایی کاندیدای احداثآرامستان جدید پایتخت است؟ به ایسنا گفت: در مورد این اراضی به توافق نرسیدیم و مطالعات برای یافتن اراضی مناسب دیگری در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که هنوز ضلع شرقی بهشتزهرا توسعه پیدا نکرده بود، نگرانیهایی در مورد دفن اموات مطرح بود و اراضی اطراف بزرگراه بابایی به عنوان یکی از گزینههای مطرح برای احداث آرامستان مورد بحث قرار گرفت، اما اکنون دیگر نگرانی چند سال قبل وجود ندارد