به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، سید محمد هادی ایازی پیرامون میدان امام حسین و اجرای مراسم مذهبی در ایام محرم در این میدان اظهار کرده بود: هشتم، نهم و دهم محرم به طور قطع برنامههای مختلفی در میدان امام حسین (ع) و این خیابان برگزار خواهد شد.

ایازی خاطرنشان کرد: در دهه اول محرم برنامه های گسترده ای در شهر تهران برگزار می شود و در روزهای تاسوعا و عاشورا خیمه های معرفت در سطح مناطق ۲۲گانه برپا می شود.

وی از برگزاری برنامه‌هایی از قبیل اجرای نمایش‌های آیینی، برپایی خیمه عاشورا و تولید محصولات فرهنگی متناسب با ایام سوگواری در قالب سی دی، کتاب و نشریات خبر داد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه به طور کل برای ایام محرم بیش از ۳۰۰ برنامه مذهبی پیش بینی شده است، در خصوص نحوه تبلیغات سطح شهر، عنوان کرد: شهرداری تبلیغات شهری را برای هویت بخشی فضاهای بصری در ایام محرم و صفر به طور گسترده به انجام می رساند. امسال پرچم های بزرگی در سطح تهران به اهتزاز در می آید و شهر سیاهپوش می شود.

مهدی محمود اقدم نماینده معاونت امور اجتماعی و فرهنگی در پروژه ساماندهی میدان امام حسین نیز در مورد اقدامات شهرداری تهران به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم در میدان امام حسین و خیابان ۱۷ شهریور اظهار کرد: میدان امام حسین با تلاش شبانه روزی برای برگزاری مراسم مذهبی آماده شده و هم اکنون بستر برای برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا توسط هیئت های محلی و دسته جات فراهم شده است.

وی ادامه داد: امسال با پیاده راه سازی خیابان ۱۷ شهریور و ساماندهی میدان امام حسین توسط شهرداری تهران شرایط برای برگزاری مراسم مذهبی در تاسوعا و عاشورای حسینی فراهم شده و دسته جات محلی برای برگزاری مراسم با مشکل ترافیک روبه رو نبوده و در امنیت کامل به اجرای برنامه های مذهبی می پردازند.

اقدم با اشاره به همکاری شهرداری تهران با هیئت های رزمندگان در میدان امام حسین، افزود: ۶ محرم گردهمایی بزرگ دانش آموزان بسیجی از ساعت ۲۱ تا ۲۳ در میدان امام حسین برگزار می شود که عزاداران حسینی از برنامه سخنرانی و عزاداری کسب فیض می کنند.

وی همچنین به برگزاری گردهمایی بزرگ بسیجیان در روز تاسوعا اشاره کرد و گفت: در این روز ویژه برنامه ای با عنوان " هیئت های مذهبی بسیجیان " در میدان امام حسین برگزار می شود که این ویژه برنامه شامل سخنرانی، مداحی و عزاداری بوده که از فضایی سنتی برخوردار است.

نماینده معاونت امور اجتماعی و فرهنگی در پروژه ساماندهی میدان امام حسین با تاکید بر ارائه امکانات و تجهیزات لازم برای عزاداران حسینی در میدان امام حسین و خیابان ۱۷ شهریور برای شهروندان تهرانی، عنوان کرد: این اقدامات با هدف تسهیل عبور و مرور شهروندان به انجام رسیده تا عزاداران حسینی در شرایطی بهتر به برگزاری این مراسم باشکوه بپردازند.

اقدم در ادامه از برگزاری نماز ظهر عاشورا در میدان امام حسین خبر داد و گفت: مراسم شام غریبان نیز در این میدان به انجام می رسد و از همین جا از شهروندان دعوت می کنیم تا در این مراسم حضور یابند.

وی همچنین به گردهمایی زنان عاشورایی با حضور زنان بسیجی ۱۱ محرم در میدان امام حسین اشاره کرد و افزود: این برنامه با همکاری بسیج خواهران و اداره کل امور بانوان شهرداری تهران تدارک دیده شده است.