به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، چند ماهی است که تردد در تعزیرات تهران بیشتر از ماههای ابتدایی سال به چشم می خورد. حضور افرادی با در دست داشتن اخطاریه ها و احکام پلمپ و جریمه های میلیونی که خودروهای چند ده میلیونی خود را کنار خیابان شهید مطهری و سهره وردی پارک کردند تا به هر شکلی شده بتوانند تعزیرات را راضی کنند آنها را جریمه نکند قابل تامل است.

اتاق بزرگمهر صادقی نیچ کوهی معاون تعزیرات حکومتی تهران که روی درب آن نوشته شده لطفا بدون هماهنگی وارد شوید که برای خودش ماجرایی دارد. در این اتاق یک میز بزرگ چوبی است که پشت آن هم پرونده ها خوانده می شود، هم احکام ابلاغ می ود، هم افراد و صنوف و شرکتها بازخواست می شوند و هم غذا می خورند!

روی این میز قدیمی انبوهی از پرونده ها قرار دارد. حتی کثرت پرونده ها به نحوی است که موجب شده برخی از پرونده ها سر از صندلی و حتی روی کمدها و قفسه ها در آورد. یکی ا ز این پرونده متعلق به یک شرکت پتروشیمی و یکی دیگر برای یک پرکت بزرگ خودروسازی است که وزن آنها به بیش از ۱۰ کیلوگرم می رسد.

حضور هدیه تهرانی در تعزیرات

نکته قابل تامل این بود که حضور خانم هدیه تهران در محل دفتر معاون تعزیرات برای خودش خبری بود. هر چند معاون تعزیرات تهران در مورد پرونده ایشان حرفی نزد ولی خانم تهرانی برای شکایت به تعزیرات آمده بود و از شخصی شاکی بود.

در کنار خانم تهرانی فردی قرار داشت که تعزیرات آن را به دلیل اخلال در بازار روغن تهران احضار کرده بود. این متخلف که چندین تن روغن را بیشتر از نرخ مصوب عرضه می کرد مدعی بود تخلف نکرده ولی ماموران مخفی تعزیرات و اداره کل صنعت، معدن و تجارت می گفتند خودمان از تو روغن خریدیم! خلاه ماجرا پرونده این اخلالگر هم به شعب تخصی تعزیرات تهران ارجاع شد.

تشکیل ۳۷۰ هزار پرونده تعزیراتی در ۶ ماه

بر اساس این گزارش در ۶ ماهه سال جاری بیش از ۳۷۰ هزار پرونده تعزیراتی تشکیل شده است که بیش از ۳۶۹ هزار پرونده به نتیجه رسیده است. ۳۲۰ هزار فقره از این پرونده ها وارد اجرای احکام شده است. همچنین در استان تهران در یک ماه گذشته ۷۲ پرونده احتکار، ۸۴ پرونده تخلف در شرکتهای لبنیاتی و دامداری و ۳۵ پرونده پتروشیمی تشکیل شده است.