به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی غروب چهارشنبه در دیدار حجت‌الاسلام سید احمد موسوی، رئیس سازمان حج و زیارت با وی، در سخنانی با بیان اینکه مراسم حج امسال به خوبی و با موفقیت برگزار شد، افزود: هر چقدر چنین بشارت‌هایی بیشتر شنیده شود برای ما نیز خوشحالی بیشتری به همراه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: مسئولان می‌توانند با بصیرت، تدبیر و بینش خود با مشکلاتی که در این مسیر با آن مواجه هستند فائق آیند و آن‌ها را حل کنند.

استاد برجسته حوزه تصریح کرد: برگزاری مراسم عظیم حج، موجب آبرو و عزت مسلمین در همه دنیا است که باید تلاش کردند با همکاری و هماهنگی بیشتر با مسئولان عربستانی مشکلاتی که برای حجاج ایرانی وجود دارد مرتفع شود.

تمامی مراحل برگزاری فریضه حج، مورد عنایت امام عصر(عج) است

وی تأکید کرد: تمامی مراحل برگزاری فریضه حج، مورد عنایت امام عصر(عج) است و در این خصوص باید مراقب بود تا این مراسم دچار آسیب‌های خطرناک و یا هتک حرمت‌ها قرار نگیرد.

آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر اینکه نباید به گونه‌ای عمل کرد که در آینده حجاج ایرانی نتوانند در این مراسم شرکت کنند افزود: حضور حاجیان ایرانی در مکه بسیار اهمیت دارد و این مسئولیت بر عهده مسئولان حج و زیارت است تا شرایط مطلوبی را برای حضور حاجیان ایرانی در مراسم حج فراهم کنند تا موجب افزایش عزت شیعیان ایران و جهان شود.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسمهای دعای کمیل که با شکوه خاصی برگزار شد موجب تبلیغ برای شیعیان شده است افزود: در مراسم حج باید با حاجیان و هم مسئولان عربستانی صحبت کرد و آنها را از فرهنگ تشییع و هویت اصلی شیعه آشنا کرد چرا که این امر موجب کاهش مشکلات طرفین خواهد شد.