پایتخت به شرایط «ناسالم» رفت

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، دکتر یوسف رشیدی روز شنبه با اشاره به قرارگیری شاخص کیفیت هوای تهران در شرایط «ناسالم» گفت: از روز پنجشنبه شاهد سکون جوی در تهران بودیم که این امر موجب شد غلظت آلاینده‌ها از پنجشنبه به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

وی با اشاره به تعطیلی روزهای پنجشنبه و جمعه و کاهش تردد خودروها افزود: بر این اساس از غلظت آلاینده‌های هوای پایتخت کمی کاسته شد اما به نظر می‌رسد از امروز مجددا روند افزایش آلاینده‌ها را شاهد باشیم.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور مبنی بر تداوم پایداری جوی تا روز سه‌شنبه در تهران گفت: بر این اساس انتظار می‌رود غلظت آلاینده‌های هوا طی روزهای یکشنبه و دوشنبه به اوج خود برسد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط «ناسالم» قرار دارد، پیش‌بینی کرد که غلظت آلاینده‌ها تا ساعات بعدازظهر شنبه افزایش قابل توجهی داشته باشد.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در عین حال از شهروندان خواست در راستای حفظ سلامت خود و سایرین از وسایط حمل و نقل عمومی برای تردد استفاده کنند. از سوی دیگر توصیه میشود کودکان و بیماران قلبی و ریوی از حضور طولانی مدت در فضای باز به شدت خودداری کنند.