سهم حلالت را کم نکن!

سرویس مذهبی افکارنیوز- حجت الاسلام و المسلمین قرائتی می فرمایند: حق النّاس، چیزی است که همه به آن گرفتار هستیم. کسی نیست که بگوید من گیر حق الناس نیستم، استثنا ندارد. حق النّاس یعنی حق بچّه، حق همسر، حق همسایه، حق استاد، حق شاگرد، حق مسلمان، حق غیرمسلمان؛
غیرمسلمان ها هم حقوقی دارند. رابطه ما با یهود با مسیحیت، حق دشمن؛ جنگ هم آدابی دارد.

در حدیثداریم رزق هر کسی با حلال اندازه گیری شده است، آنهایی که به حرام می پرند، خدا از حلال کم شان می گذارد. دانشجو! جوان! دختر! پسر! تو بناست از حلال یک همسر خوبی گیرت باید، منتهی حالا می گویی «این دختر هم بد نیست، یک خرده او را ببینم. حالا یک بستنی با این بخوریم، یک خرده یک پارکی، یک اس ام اسی به این بزنیم.» یک دو ساعتی، چهارساعتی با این پسر، با این دختر تاب می خوری. شد؟! دو سال ازدواجت عقب می افتد که اگر این گناه را نمی کردی گره ازدواجت باز می شد.

تا می روی ازدواج کنی عمه عروس می میرد، عموی داماد می میرد. چهل روز عقب بیانداز. می روی درست کنی، بنّایی داریم. می روی درست کنی، می بینی اوه … دو سه سال این ها لفتش دادند. این ها حدیثهست. می گوید: هر کس از حرام کام بگیرد، خدا سهم حلالش را کم می گذارد.

اگر کسی گناه بکند و بگوید «این چیزی نیست.» خدا این را نمی بخشد. گاهی وقت ها خدا گناهان کوچک را نمی بخشد چون می گوییم که چیزی نیست امّا گاهی خدا ممکن است گناه بزرگ را ببخشد.

منبع: خانه خوبان، ص ۱۹.