به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، وحید خلیلی اظهار داشت: صعب العبور و صخره ای بودن منطقه جنگلی، اطفای حریق را برای نیروهای امدادی و ماموران یگان حفاظت و منابع طبیعی شهرستان مشکل ساز کرده است.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت و منابع طبیعی و امدادی آمل از روز سه شنبه در منطقه آتش سوزی انجه وآینه بندان را به ۱۰ نقطه برای اطفا تقسیم کردند و به این روش در حال خاموش کردن هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل با اشاره به اینکه هنوز مساحت دقیق آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه انجه وآینه بندان هنوز مشخص نیست، اضافه کرد: این مناطق از درختان با ارزش جنگلی از نوع ممرز، توسکا، راش، بلوط وگونه های دیگر است.

خلیلی افزود: ماموران این اداره همچنان در مناطق در حال آتش سوزی حضور دارند و در تلاش برای اطفای کامل آتش سوزی هستند.

وی اضافه کرد: متاسفانه عامل انسانی در آتش سوزی جنگلهای آمل تاثیر داشته و شناسایی شده است.

وی یادآورشد: وجود برگ های خشک در پای درختان و گرمای روزهای اخیر و وزش باد در گسترده شدن دامنه آتش سوزی در آمل تاثیرزیادی داشته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل اضافه کرد: در روزهای گذشته بخشی از جنگل های انجه، توسکاچال، زیارت سر در آتش سوخت که هنوز مساحت دقیق این اراضی اعلام نشده است.

خلیلی از شکارچیان و دامداران مناطق جنگلی این بخش خواست با دیدن دودی ناشی از آتش سوزی های کوچک مراتب را به دهیاران روستاهای اطراف و منابع طبیعی اطلاع دهند.

در حوزه استحفاظی آمل، حدود ۲۹۵ هزار هکتار جنگل و مرتع وجود دارد.