به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، ش‍‍ه‍ی‍د س‍رل‍ش‍گ‍ر " ‌اح‍م‍د ک‍ش‍ور‌ی‌ " خلبان ۲۷ ساله اهل کیاکلا در شمال کشور نمی دانست که روزی نامش بر پیکر تاریخ انقلاب اسلامی هک و روایت قهرمانی اش سینه به سینه به نسلهای بعد از جنگ منتقل می شود.

نیمه آذرماه سالروز شهادت شهید احمد کشوری است. روزی که در منطقه میمک واقع در دره بینا بالگردش بعد از ماموریتی موفقیت آمیز مورد حمله بعثی ها قرار می گیرد و به درجه رفیع شهادت نائل می شود. علی کشوری که در آن زمان کودکی دو ماهه بود در سالروز شهادت پدر میهمان خبرگزاری مهر می شود تا در گفتگویی صمیمی با بیان خاطراتی از شهید احمد کشوری پاسخگوی سوالات ما باشد. علی با مدرک کارشناسی ارشد در رشته سینما هم اکنون به عنوان کارمند در بخش آرشیو شبکه خبر صدا و سیما مشغول به کار است و می گوید: از اینکه فرزند شهید کشوری هستم افتخار می کنم.

حضور پدرم را در زندگی احساس می کنم

از علی که امروز جوانی ۳۲ ساله است در مورد خصوصیات پدر سوال کردم که پاسخ داد: زندگی پدرم آنقدر پرمعنا و موفقیت آمیز بوده که همیشه به آن افتخار می کنم. هر وقت در زندگی به مشکل بر می خورم توکلم به خداست و از پدرم می خواهم مرا راهنمایی کند. به واقع شاید این آیه قرآن را که خداوند متعال می فرماید: شهدا زنده اند و نزد ما روزی می خورند من با تمام وجود حس کردم و به آن رسیدم. البته به اعتقاد من تمامی خانواده شهدا به این آیه قرآن رسیده اند. من همیشه در تمامی لحظات زندگی پدرم را حس می کنم و او انگار در کنار من و خانواده ام زندگی می کند.

کتابی در خصوص شهید کشوری منتشر نشده است!

از فرزند شهید کشوری سوال کردم اگر جوانی بخواهد جزئیات زندگی شهید کشوری را مطالعه کند آیا کتابی در این خصوص منتشر شده است؟ یا سایتی وجود دارد که پاسخ داد: متاسفانه تنها برخی خاطرات از زبان همرزمان منتشر شده و هیچ کتابی در خصوص زندگی شهید کشوری که مختص به شهید باشد منتشر نشده است! هر چند وب سایتی هم وجود دارد که باید تقویت شود.

شهید کشوری مداح، نقاش، قاری قرآن و کشتی گیر

علی کشوری در مورد برخی از ویژگیهای پدر می گوید: شاید برای جوانان امروزی جالب باشد که قهرمان ۲۷ ساله هوانیروز مداح اهل بیت بود، جوانی کشتی گیر و ورزشکار و حتی ردیفهای آوازی را هم می دانست. اقوام و آشنایان به صورت مخفی صدای پدر را ضبط می کردند و من امروز آواز پدر را گوش می کنم و برایم آرام بخش است.

همرزمانش می گویند: وقتی با احمد پرواز می کردیم در مسیر رسیدن به اهداف دشمن بیسیم ها باز بود و احمد آواز می خواند و یا مداحی می کرد. وقتی هم بر می گشتیم برایمان اشعار سعدی و حافظ می خواند. آنها می گفتند: یادش بخیر در آن سوی ابرها با صدای احمد زندگی معنای دیگری داشت. البته پدرم غیر از آواز، قرائت قرآن، مداحی و نقاشی رنگ روغن هم ید طولایی داشت و الان تابلوهای نقاشی اش در موزه شهدا نگهداری می شود.

می گویند پسر شهید کشوری ماشین آخرین سیستم دارد!

فرزند شهید کشوری در این گفتگو گلایه ها و درد و دلهایی هم داشت. می گفت: می گویند من ماشین آخرین سیستم دارم و کلی هم بنیاد شهید به ما رسیده و وضع مالی خوبی داریم. در حالی که من تنها ۱۴میلیون تومان وام مسکن از بنیاد شهید گرفتم که با سودش دارم پرداخت می کنم. ماشین هم نگرفتم و خودروی من که با پول خودم خریدم حدود ۹ میلیون ارزش دارد. یادم هست یک بار سر مزار پدرم رفته بودم. چند نفری برای فاتحه آنجا بودند. یک نفر می گفت شهید کشوری رفت ولی فرزندش حقوق زیادی می گیرد و خودروی آنچنانی سوار شده و اسلحه کمری حمل می کند. جلو رفتم گفتم شما من را می شناسید؟ گفت: خیر و بعد گفتم چرا در مورد حرف می زنید. آن مرد شرمنده شد و گفت خب من هم شنیده ام!

وصیت نامه های پدرم در اینترنت صحیح نیست

از فرزند شهید سوال کردم وصیت نامه چند خطی از پدر در سایتها است آیا وصیت نامه دیگری هم وجود دارد که گفت: آن وصیت نامه برای پدرم نیست بلکه متعلق به عموی من است که او هم شهید شده است. پدرم یک وصیت نامه داشت که هیچ وقت پیدا نشد.

مسئولان شعار می دهند / ترویج فرهنگ ایثار ضد فرهنگ شده است

علی کشوری می گفت: مشکل امروز انتقال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده است. جوانان امروز وقتی تلویزیون از دفاع مقدس می گوید کانال را تغییر می دهند یعنی ترویج فرهنگ به یک ضد ترویج تبدیل شده است. باید مردم بدانند فرزندان شهدای شاخص چگونه زندگی عادی و مردمی دارند. باید مردم از خدمات بنیاد شهید باخبر باشند و بدانند که اینگونه که مطرح می شود نیست. برخی مسئولان وقتی کنار خانواده شهدا و ایثارگران می نشینند تنها شعار می دهند و خبری از عمل نیست.

سوء استفاده مالی به نام شهید کشوری

فرزند شهید کشوری در خصوص سوء استفاده از نام شهید کشوری می گوید: تاکنون دو بار از نام پدرم سوء استفاده شده است. هر دوبار افراد خود را به نام من معرفی کرده و حتی کارت شناسایی هم ارائه کرده اند و دست به اختلاس و سوء استفاده مالی زدند که البته در این خصوص پرونده هایی هم تشکیل شده است.

یک هفته رقص و جشن برای شهادت شهید کشوری

علی کشوری می گوید: برایم بسیار جالب بود وقتی که به عنوان خانواده شهدای شاخص برای زیارت کربلا عازم عراق شدیم. در اتوبوس فرد راهنما که عراقی بود گفت: شما با شهید احمد کشوری نسبتی دارید؟ اولش ترسیدیم که نکند بلایی سرمان بیاورند بعد که فهمیدیم از دوستداران انقلاب است گفت: وقتی شهید کشوری شهید شد صدام یک هفته مراسم رقص و پایکوبی برگزار کرد.

فرزند شهید کشوری سخنان و درد و دلهای زیادی داشت. از چالشهای بنیاد شهید تا بی خیالی برخی مسئولان نسبت به ایثارگران ولی باز هم از ارائه برخی خدمات بنیاد شهید تقدیر کرد و از مسئولان خواست تا خدمات ارائه شده به ایثارگران را شفاف بیان کنند و با رسانه ها آشتی کنند.