حادثه آتش‌سوزی کلاس درس چند ابهام دارد

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص حضور وزیر آموزش و پرورش در مجلس برای توضیح حادثه آتش‌سوزی کلاس درس دبستان روستای «شین‌آباد» و مصدومیت معلم، سرایدار و ۲۸ دانش‌آموز اظهار داشت: در حالی در این دبستان از بخاری نفتی استفاده می‌شود که آن منطقه گازرسانی شده است و تنها این مدرسه از امکانات گاز بهره‌مند نیست.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش می‌توانست از سیستم «پکیج» استفاده کند، گفت: در خصوص نوع استفاده از سیستم گرمایشی در مدرسه، وزیر آموزش و پرورش باید توضیح دهد.

خضری به نرده‌های پنجره کلاس درس نیز اشاره کرد و افزود: چرا نرده‌های پنجره کلاس تا به این حد متراکم است؛ این همه نرده برای چیست؟

وی در خصوص تراکم کلاس نیز بیان کرد: در این کلاس درس، ۳۶ دانش‌آموز حضور داشتند؛ چرا آموزش و پرورش برای توسعه فضای آموزشی اقدامی نکرده است؟

رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی به آموزش‌های مقابله با سوانح برای کارکنان آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: چرا کارکنان آموزش و پرورش آموزش‌های لازم را در این خصوص فرا نگرفته‌اند تا بتوانند در هنگام حوادث، بهترین تصمیم را بگیرند.

وی عنوان کرد: ما میخواهیم تا برای بازگشت این دانشآموزان به سلامت و جامعه اقدامات لازم را انجام دهند و هزینههای درمانی این دانشآموزان نیز پرداخت شود.