وضعیت پزشک خانواده به کجا رسید؟

به گزارشافکارنیوزبه نقل از مهر، سید عبد الله عمادی در حاشیه برگزاری اولین همایش فضای مجازی و آسیبهای اجتماعی نوپدید که روز یکشنبه برگزار شد در پاسخ به خبرنگار مهر افزود: درسال جاری درخواست ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح پزشک خانواده و اینکه در ۶ ماه دوم بتوانیم تمام کشور را تحت پوشش این طرح قرار دهیم، داده بودیم اما متاسفانه هنوز معاونت نظارت و راهبردی ریاست جمهوری این اعتبار را تخصیص نداده است.

وی تاکید کرد: بیمه ها همچنین از اعتبارات خود برای اجرای طرح پزشک خانواده استفاده می کنند و در حال حاضر در استانهای مازندران، فارس و سیستان و بلوچستان طرح پزشک خانواده اجرایی و در آینده نزدیک در شهرری و اسلامشهر نیز به بهره برداری می رسد.

معاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: قول داده شد است که در سال ۹۲ اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح تخصیص داده شود.

به گفته عمادی، در این طرح پزشکانی که ثبت نام می کنند دوهزار و ۱۰۰ تومان برای هر بیماردریافت و هر پزشک می تواند در ماه دو هزار و ۵۰۰ بیمار را درمان کند.

وی درمورد تجمیع صندوقهای بیمه ای نیز گفت: تا کنون با شرکت نفت، صدا وسیما، صندوق بیمه ها، بانکها، هواپیمایی و صندوق بیمه آینده سازان جلسه برگزار کرده ایم و در آینده نزدیک تمامی سازمانهای بیمه در سازمان بیمه سلامت تجمیع شده به طوریکه خرید خدمت واحد و یکپارچه انجام خواهد شد و قصد داریم تا پایان سال این اقدام را انجام دهیم.

عمادی در مورد سرپرستی سازمان بیمه سلامت گفت: بر اساس قانون تا ۱۵ اسفند حکم سرپرستی دایراست و پس از آن باید تعیین تکلیف انجام شود.

وی در مورد تعیین دکتر صدر برای رئیس سازمان بیمه سلامت گفت: چیزی در این خصوص نشنیده ام.

معاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در مورد همسان سازی دفترچه های بیمه نیز گفت: چنانچه بخواهیم خرید خدمت واحدی انجام دهیم باید دفترچه های درمانی یکسان شود و هم اکنون درحال رایزنی با سازمان تامین اجتماعی هستیم و ممکن است دفترچه های افراد تحت پوشش این سازمان برای استفاده در مراکز ملکی آنان نشان دار شوند.