به گزارش افکارنیوزبه نقل از جهانبین‌نیوز، در پی حادثه آتش‌سوزی مدرسه‌ای در پیرانشهر، تعدادی از دانش‌آموزان شهر سامان استان چهارمحال و بختیاری ضمن قدردانی از همدردی و همراهی وزیر آموزش و پرورش با دانش‌‌آموزان حادثه‌دیده، درخواست‌های خود را در نامه سرگشاده‌ای اعلام کردند.

در این نامه آمده است: آقای وزیر با عرض سلام و خسته نباشید در پی حادثه آتش‌سوزی مدرسه‌ای در پیرانشهر، دانش‌آموزان دچار سوختگی و وحشت شدند و شما با بیان این مطلب که حاضرید مصدومان حادثه دیده را هر جای ایران و یا دنیا ببرید تا باعثجبران خسارت شوید، تا حدی باعثالتیام دردهای این دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان شدید.

برای ما دانش‌آموزان بسیار مسرت بخش است که مسئولان کشورمان اینگونه نسبت به مسئولیت خودشان حساس هستند اما ما دانش‌آموزان برای جلوگیری از این حوادثپیشنهادات یا شاید بتوان گفت انتقاداتی داریم که با احترام به شرح زیر به سمع و نظرتان می‌رسانیم:

شما در سفرهای استانی به جای تمرکز در مرکز استان به نقاط دور دست استان‌ها بروید و بازرسی کنید که آیا چنین مشکلاتی در مدارس وجود دارد تا بار دیگر شاهد چنین ماجراهایی نباشیم؛ آیا در جای دیگری مدرسه‌ای یا کپری با چنین شرایطی وجود ندارد تا جلوی حادثه برای آنها را بگیریم؟ آیا مدرسه‌ای در کنار جاده‌ای اصلی که محل عبور ماشین‌ها با سرعت زیاد است، وجود ندارد؟

آیا می‌دانید که برخی از دانش‌آموزان روستایی در راه رسیدن به مدرسه از پل یا معبر عبور غیر استانداردی که روی رودخانه‌ای قرار دارد عبور می‌کنند؟ آیا می‌دانید در جایی دیگر دانش‌آموزان مسیر چند کیلومتری را پیاده از روستایی به روستای دیگری جهت حضور در کلاس طی می‌کنند که در این مسیر ممکن است خطرات زیادی از حمله حیوانات وحشی گرفته تا تصادف در اتوبان‌های بدون پل عابر پیاده در کمین آنها باشد.

در پایان ضمن تشکر از شما، امیدواریم انتقادات ما در راستای تحقق این هدف که هیچ مدرسه ای دچار حوادث دردناک نشود، یاری کننده شما باشد.