به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، مراد هاشم‌زهی اظهار کرد: حدود ساعت ۹ صبح امروز در یکی از مدارس روستای طبسین یک بخاری نفتی آتش گرفته که خوشبختانه با کپسول آتش‌نشانی مهار شده و با کمک به موقع مردم و نجات دانش‌آموزان از کلاس درس مصدومیتی اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: بعد از وقوع این حادثه، همکاران پزشک مرکز و بهداشت درمانی روستا و تیم پزشکی خانواده به سرعت در محل حاضر شدند و پس از معاینه دانش‌آموزان، به این نتیجه رسیدند که مصدومیت منجر به بستری وجود ندارد.

هاشم‌زهی با بیان اینکه این حادثه تنها خسارت مالی در پی داشته، یادآور شد: با توجه به اینکه هوای سرد و فصل زمستان ایجاب می‌کند که از بخاری و وسایل گرمایشی استفاده شود، در مناطق محروم مثل خراسان جنوبی و بسیاری از مناطق کشور به روال قدیم از بخاری‌های قدیمی و نامناسب که درجه ایمنی بالایی ندارند، استفاده می‌شود.

نماینده مردم نهبندان در مجلس تصریح کرد: اگر دانش‌آموزان از این حادثه نجات پیدا نمی‌کردند، ممکن بود خدایی ناکرده شاهد سوختگی و مصدومیت شدید دانش‌آموزان باشیم، لذا به نظر می‌رسد در چنین مواقعی باید حتی‌الامکان از وقوع این اتفاقات پیشگیری کرد و بخاری‌های نفتی را از مدارس جمع‌آوری کرد.

وی با بیان اینکه سایر مدارس همجوار در این روستا هم برای گرمایش از بخاری نفتی استفاده می‌کنند، گفت: در مناطق محروم همین که روستایی مدرسه دارد، خودش نعمت است و امکانات بسیار محدود است اما ما به عنوان نماینده مردم از نبود وسایل ایمن در مدارس گله داریم و خواستار رسیدگی به این موضوع هستیم.

هاشمزهی تصریح کرد: مسوولان مدارس منطقه و آموزش و پرورش منطقه نهبندان و بقیه شهرستانهایی که چنین وضعیتی دارند، باید توجه لازم را برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی داشته باشند و اعتبارات کافی نیز به این دستگاهها داده شود تا تجهیزات و امکانات از درجه ایمنی بالاتری برخوردار شود.